وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم تا نارضایتی در مناطق زلزله زده در میان مردم ایجاد نشود، گفت: ساخت بیمارستان‌ها برای شهرهای زلزله زده را بزودی آغاز می‌کنیم.

احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق زلزله زده

قدس آنلاین- وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم تا نارضایتی در مناطق زلزله زده در میان مردم ایجاد نشود، گفت: ساخت بیمارستان‌ها برای شهرهای زلزله زده را بزودی آغاز می‌کنیم.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات ویژه وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات زیادی انجام شده و نیروهای ما در وزارت بهداشت توانسته‌اند کارشان را به درستی انجام دهند، اما باید از مصدومان این حادثه مراقبت کرد که کارهای فیزیوتراپی‌ و توانبخشی آن‌ها انجام شود، همچنین بیماری‌های واگیر در آن منطقه شیوع پیدا نکند و آب سالم به دست مردم برسد.
وی با قدردانی از کمک‌های نیروهای مسلح و دیگر دستگاه‌هابرای رسیدگی سریع به مجروحان این حادثه، افزود: از امروز یک نفر به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده مستقر می‌شود و پیگیری احداث مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت شروع خواهد شد. وزیر بهداشت در بازدید از مناطق زلزله زده با طرح این سؤال که باید دید در ساخت بیمارستان‌های تخریب شده، تقلب شده است، از دستگاه قضایی خواست تا با روش‌های قانونی با مقصرین این موضوع برخورد شود. به گفته سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، ۱۹۰ خانه بهداشت مناطق روستایی نیز در زلزله اخیر کرمانشاه تخریب شد که در نتیجه این وزارتخانه ناگزیر ۳۰ کانکس را به‌عنوان خانه بهداشت موقت در منطقه مستقر کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.