وزیر اقتصاد با بیان اینکه اولویت وزارتخانه او در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم بالابردن آمار اشتغال و تولید بوده است، گفت: گرفتن ۲۳ میلیارد دلار خط اعتبار خارجی از کشورهایی چون چین، کره جنوبی، دانمارک، اتریش و روسیه را یکی از زمینه‌های عملیاتی کردن این راهبرد عنوان کرد.

تأمین ۳۲ میلیارد دلار منابع مالی از بازارهای خارجی

قدس آنلاین- وزیر اقتصاد با بیان اینکه اولویت وزارتخانه او در ۱۰۰ روز اول دولت دوازدهم بالابردن آمار اشتغال و تولید بوده است، گفت: گرفتن ۲۳ میلیارد دلار خط اعتبار خارجی از کشورهایی چون چین، کره جنوبی، دانمارک، اتریش و روسیه را یکی از زمینه‌های عملیاتی کردن این راهبرد عنوان کرد. مسعود کرباسیان جذب سرمایه‌گذاری را از دیگر روش‌های تأمین منابع مالی مورد نیاز کشور برای تولید و اشتغال برشمرد و گفت: در دولت دوازدهم انجام ۵۷ سرمایه گذاری مستقیم خارجی به مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به تصویب رسیده که بسیاری از آن‌ها در حوزه طرح‌های دانش بنیان است. وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری‌های
عمرانی دولت تخصیص داده شده که نسبت به پارسال ۶۰ درصد رشد دارد. وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا با کاهش نرخ تورم، گرانی در جامعه محسوس است، گفت:‌ نرخ تورم اعلامی نرخ صحیحی است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.