شهرکرد-رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش صنعت معدن و تجارت با هدف رونق تولید و تعیین تکلیف واحدهای مشکل دار با هدف فعال نمودن آنها میتوان به راه اندازی مجدد ۱۸ واحد صنعتی مهم اشاره کرد.

۱۸ واحد صنعتی مهم در چهارمحال و بختیاری راه اندازی مجدد شده است

حبیب الله وفایی در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به گزارش عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۳۱۵ جلسه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل که از این مجموع ۱۸۴ جلسه با مقامات ملی، شورای برنامه ریزی، ستاد استان، ستاد شهرستان هاو جلسات کارشناسی دبیرخانه و ۱۳۳ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مجموع مصوبات جلسات برگزار شده دو هزار و ۵۲۲ مصوبه می‌باشد افزود: از کل تعداد مصوبات یک هزار و ۲۸۹ مصوبه اجرا و یک هزار و ۲۳۳ مصوبه نیز در دست اجرا که ۹۳۷ مورد در حال اقدام مربوط به جلسه ستاد تسهیل است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از مهمترین پروژه های اجرا شده در بخش صنعت معدن و تجارت با هدف رونق تولید و تعیین تکلیف واحدهای مشکل دار با هدف فعال نمودن آنها میتوان به راه اندازی مجدد ۱۸ واحد صنعتی مهم و همچنین ایجاد دو مجتمع معدنی با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد اشاره کرد.

وفایی در ادامه تصریح کرد: فعال سازی هشت معدن غیرفعال و فعال نمودن واحدهای صنعتی نیمه فعال راکد و به ظرفیت کامل رساندن واحدهای فعال با ظرفیت بالای ۵۰ درصد که ۲۱۵ واحد از طریق رفع موانع مالیاتی، بیمه، پرداخت تسهیلات و غیره به بهره برداری مجدد رسیده اند همچنین ۳۰ واحد دیگر نیز در حال بررسی می‌باشد که این پروژه ها از دیگر طرح های اجرا شده بخش صنعت معدن و تجارت به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: پنج طرح فولاد و مس استان به منظور ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه و برای تولید پایدار در حال بهره برداری و همچنین دو طرح دیگر نیز در حال انجام می‌باشند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش صادرات کالا و خدمات غیرنفتی سال گذشته نسبت به سال ۹۴ یادآور شد: سال ۹۵ میزان ۱۰۶.۸ میلیون دلار انجام شده و همچنین سال گذشته ۶۲ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بهره برداری و شش طرح مهم ملی و استانی تکمیل و راه اندازی و دو طرح دیگر در حال نصب تجهیزات می‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.