قزوین_ مدیر توسعه بازرگانی محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از آغاز اجرای طرح پلاک گذاری تاکنون ۷۴۹ دستگاه تراکتور با سن زیر ۱۳ سال در استان پلاک گذاری شده است.

۷۴۹ دستگاه تراکتور کشاورزی در قزوین پلاک گذاری شد

به گزارش قدس آنلاین، شهرام رحمانی با اعلام این خبر افزود: در مرحله اول طرح پلاک گذاری اداوات کشاورزی بیش از ۳ هزار و هفتصد دستگاه با سن زیر ۱۳ سال مشمول شماره گذاری شده که از این میزان تاکنون  ۷۴۹ دستگاه تراکتور پلاک گذاری شده است.

وی اظهار داشت: همچنین  برای  یک هزارو ۶۰۰ دستگاه تراکتور نیز برای طرح پلاک گذاری پرونده تشکیل شده است.

به گفته ی  مدیر توسعه بازرگانی محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیش از ۶۹ درصد تراکتور های کشاورزی مورد استفاده درمزارع کشاورزی و باغات  استان زیر ۲۵ سال سن دارند.

رحمانی یکی از معضلات در امر توزیع سوخت  ماشین آلات کشاورزی را عدم پلاک گذاری ادوات کشاورزی ذکر کرد و گفت:  در حال حاضر ۸ هزار و ۱۴۲ دستگاه تراکتور و  ۱۳۰ دستگاه کمباین غلات و برنج در  مزارع کشاورزی و باغات استان قزوین مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۹ درصد تراکتورهای کشاورزی استان قزوین دارای قدمت بین  یک  تا ۲۵ سال و ۳۱ درصد هم بالای ۲۵ سال است، یاد آور شد: در حال حاضر  برای ۴۱ درصد باقیمانده تراکتورهای بالای ۲۵ سال در بخش کشاورزی نیز  سوخت  توزیع  می شود.

مدیر توسعه بازرگانی محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات و ادوات کشاورزی، هماهنگی لازم با پلیس راهور این استان برای پلاک گذاری این ادوات در سطح شهرستانهای استان انجام شده است.

رحمانی یادآور شد:  با توجه به هماهنگی انجام شده تمام ماشین  آلات کشاورزی باید پلاک گذاری شوند در غیر اینصورت  سوخت به  آنها تعلق نمی گیرد.

این مسؤول گفت: با توجه به مصوبات جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورخ ۱۷/۸/۹۶ مقرر شده تمام مالکان و صاحبان ادوات و ماشینهای کشاورزی بدون پلاک حداکثر تا اول اسفند ماه سالجاری  نسبت به انجام پلاک گذاری اقدام کنند و از اول اسفند ماه سالجاری هیچگونه سوخت مایع به ماشینهای کشاورزی فاقد پلاک ارائه نمی شود.

وی مشکل کندی روند کار اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در استان را متمرکز و استانی بودن بازدیدهای کارشناس فنی، وجود برودت و  سرما در فصل زمستان و همچنین ترافیک کاری کشاورزان در ایام ۹ ماهه کاری ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.