وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به ایتالیا گفت: داعش در محیط نظامی شکست خورده است ولی نیاز هست که تفکر داعشی در همه جای جهان مورد تهاجم قرار گیرد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به ایتالیا و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: محورهای اصلی مورد گفتگوی وزرای خارجه حاضر در این کنفرانس بین‌المللی مسائل منطقه ای و شرایط بسیار خطرناک منطقه و همچنین موضوع برجام خواهد بود.

ظریف همچنین در خصوص طرح موضوع برجام در این کنفرانس بین‌المللی هم گفت: ما تاکید خواهیم کرد که نه تنها برجام قابل مذاکره مجدد نخواهد بود  بلکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حمایت اتحادیه اروپا اقدام مناسبی است اما باید با اقدامات عملی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته و عملیاتی شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص محورهای گفتگوی وزرای خارجه در خصوص مسائل منطقه خاورمیانه نیز افزود: واقعیت این است که داعش در محیط نظامی شکست خورده است ولی نیاز هست که تفکر داعشی در همه جای جهان مورد تهاجم قرار گیرد.

 ظریف خاطر نشان کرد: تروریست ها باید از دیدگاه فرهنگی، ایدئولوژیک و سیاسی و بحث مالی تهدید شوند و از رسیدن منابع مالی و سلاح به تروریست ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در گذشته دیدیم که چه کشورهایی این اقدامات را انجام می دادند، هم در منطقه و هم آمریکا در خارج از منطقه، این ها نکاتی خواهد بود که ان شالله مطرح خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها در حاشیه این اجلاس ملاقات هایی هم با وزیر امور خارجه ایتالیا و سایر وزرای امور خارجه از منطقه و اروپا خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.