قزوین_ رییس ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: میزان خدمات به زائران اربعین سال جاری در این استان، با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است.

رشد ۵ درصدی ارائه خدمات اربعین سال جاری در قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حامد کبودوند در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به گزارش ستاد مرکزی عتبات عالیات، استان قزوین بیشترین رشد در آمار ارائه خدمات به زائران اربعین (رشد ۵ درصدی نسبت به سال های گذشته) را در کشور طی سال جاری داشته است.

وی افزود: برای اربعین سال جاری، ۶ قرارگاه مردمی توسط ستادبازسازی عتبات عالیات استان قزوین راه اندازی شد که این قرارگاه ها شامل قرارگاه آوج (داخل استان)، قرارگاه مهران (داخل کشور)، قرارگاه نجف، قرارگاه طریق الحسین، قرارگاه کربلا و قرارگاه مصیب از جمله این قرارگاه ها بود؛ به واسطه همکاری ارزشمند مردم، مسؤولان و دست اندرکاران تعداد قرارگاه های این استان از دو قرارگاه متعهد شده به ۶ قرارگاه افزایش یافت.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: ۲۸ نقطه موکب در نقاط مختلف کشور طی اربعین سال جاری توسط این ستاد راه اندازی شد که محل این موکب ها را می توان در شهر آوج به عنوان نقطه بدرقه و استقبال زائران، شهر آبگرم و مهران یاد کرد؛ ارائه خدمات توسط موکب استان قزوین در مرز خسرو به مدت سه روز صورت گرفت.

کبودوند با بیان اینکه ۲هزار وعده غذایی در مرز خسرو شیرین و ۵۰ هزار وعده غذایی در مهران توسط ۶۰ خادم قزوینی طبخ و توزیع شد، گفت: اسکان بیش از ۱۹ هزار نفر، توزیع بیش از ۱۱۶ هزار وعده غذایی و ۵۰ هزار میان وعده در موکب سیدالشهدای استان قزوین در شهر نجف صورت گرفت که ۱۲۰ خادم در قرارگاه نجف (دونقطه خیابان طوسی، نزدیکی حرم امام علی (ع) و جنب مسجد کوفه) فعالیت داشته اند.

وی با بیان اینکه سهم استان قزوین در مسیر پیاده روی و طریق الحسین شامل ۵ نقطه (عمود ۴۰۳، ۴۱۴، ۵۴۷، ۹۰۰ و ۹۵۰) بود، گفت: ۱۳۱ خادم در این نقاط فعالیت داشته و ۱۷ هزار وعده غذایی را بین زائران توزیع کردند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد: پذیرایی از زائران اربعین توسط خادمان قزوینی (۳۰۰ خادم) در ۸ نقطه در کربلای معلی به صورت مستقیم انجام شد که نزدیک به ۳۶ هزار نفر به مدت ۱۱ روز( از دهم تا ۲۱ ماه صفر) اسکان داشته اند؛ توزیع ۲۵۰ هزار وعده غذایی انجام و برای نخستین بار خدمات پزشکی روزانه بیش از ۲هزار نفر زائر توسط خادمان قزوینی استفاده کرده اند؛ در مجموع رشد بیش از پنج برابری را در شهر کربلا نسبت به سال های گذشته در زمینه اسکان و پذیرایی زائران داشته ایم.

کبودوند تصریح کرد: در قرارگاه طفلان مسلم، ۹ موکب مستقر بود که ۱۱۰هزار وعده غذایی و ۱۳۱ میان وعده و اسکان ۱۹ هزار نفر در این قرارگاه  صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در مجموع می توان گفت که به همت کمک های مردمی و خادمان در ۱۱ روز (دهم تا ۲۱ صفرماه)، توزیع ۵۵۶ هزار وعده غذایی و  اسکان۶۰ هزار نفر در قرارگاه ها و موکب های استان قزوین صورت گرفت؛ ۸۳۰ خادم و خدمت گزار در قالب مدیر موکب، انتظامات، آشپز، تدارکات و راننده به عنوان خادم کمک می کردند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین عنوان کرد: برای نخستین بار در این استان طیسال جاری، از ظرفیت مردم برای مواجه با زائران در قالب موکب داران استفاده کرده ایم که ۵۶ موکب توسط مردم ثبت شد و هیچ دستگاه حاکمیتی متولی این موکب ها نبود؛ موکب داران هیأت امنای را تشکیل داده و نذورات مردمی توسط این هیأت امنا جمع آوری شد.

کبودوند اضافه کرد: ستاد عتبات در قالب راه اندازی ستاد مردمی اربعین یک حلقه واسطه ای بین دستگاه های حاکمیتی و مردمی برای پشتیبانی از مجموعه کمک های مردمی شد که در این زمینه  از دستگاه های حاکمیتی همچون شهرداری، شهرک های صنعتی، اتحادیه نانوایان و مرغداران و اصناف تقاضا کردیم تا ظرفیت های خود را به ستادبازسازی عتبات عالیات معرفی کند که این ظرفیت ها در قالب تهیه وسایل ایاب و ذهاب ، تهیه پتو، موکت و سایر زیر ساخت ها موارد شناسایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.