کرج- نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: ورزش یکی از الزامات سلامت جسم و حتی روح انسان است که موجب تقویت و اصلاح افکاری و رفتاری فرد نیز می‌شود.

ورزش‌های دسته‌جمعی موجب همدلی و وحدت مردم هستند

به گزارش قدس آنلاین ،آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در همایش پیاده روی خانوادگی طلاب ور وحانیون کرج که امروز پنج شنبه برگزار شد اظهار داشت: هر ورزشی با هدف و منظور مشخص انجام می‌شود که گاهی به حالت حرفه‌ای و قهرمانی، و گاهی با نیت تقویت جسمی و سلامتی انجام می‌شود که درهرصورت، مقدمه‌ای برای شادی و نشاط روحی و فکری نیز هست.

وی بیان داشت: وجود دشمنان عدیده‌ای که امروز ایران را تهدید می‌کنند، بیانگر لزوم و اهمیت آمادگی همه‌ی مردم جامعه در عرصه‌های مختلف است که یکی از این آمادگی‌ها هم آمادگی جسمانی و سلامت تن است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سیره‌ی رسول خدا (ص) در برگزاری مسابقات ورزشی مانند دو و پیاده‌روی، گفت: اسلام، دین هدفمندی است و برای تمام فعالیت‌ها هدف تعیین کرده است؛ لذا می‌بینید که حتی در ورزش کردن نیز به ورزش‌های هدفمندی چون تیراندازی و شنا و اسب‌سواری دستور داده است.

وی با تقدیر از برگزاری این گردهمایی، تصریح کرد: این حرکت‌ها، موجب همگرایی و همدلی و وحدت و مواسات بین افراد می‌شود و باید در طول سال این برنامه‌ها را در قالب‌های مختلف اردویی و ورزشی تکرار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.