استاندار کرمان گفت: نزدیک به ۴۰ سال ثبات رویه سیاسی و پیروی از خط امام خمینی (ره) و رهبری از ویژگی های شاخص آیت الله جعفری است که موجب همبستگی دراستان، همدلی مسئولان و نشاط سیاسی استان کرمان شده است.

تجلیل ازجایگاه و خدمات آیت الله جعفری، امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی درجلسه پیش ازظهر پنجشنبه شورای اداری استان کرمان که به منظور تجلیل از خدمات نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تشکیل شده بود، اظهار داشت: در دوران بعد از انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، آیت الله جعفری در نظارت بر امور استان نقش ویژه ای داشته اند و ایشان با درایت، هوشمندی و مشی اعتدالی خود، نظار بر امورات بودند و هرگز دخالت نمی کردند.

وی از آیت الله جعفری به عنوان عالم مجاهد و مبارز، فهیم و روشن ضمیر یاد کرد و ادامه داد: شورای اداری مفتخر است که حضور ایشان را همواره داشته و امروز به منظور خدمات ۴۰ ساله آیت الله جعفری بعد از انقلاب، این جلسه شورای اداری تشکیل شده است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه یکی از خصوصیت های آیت الله جعفری در منصب نمایندگی ولی فقیه  و امامت جمعه استان، پاک دستی و سلامت اقتصادی ایشان است، تاکید کرد: امروز متاسفانه به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد، همه به یک سری مسائل متهم می شوند اما آیت الله جعفری و فرزندان ایشان از این موضوع مستثنی هستند زیرا ایشان از هیچ رانتی استفاده نکرده اند.

رزم حسینی اظهار کرد: پاکدستی و سلامت اقتصادی آیت الله جعفری الگویی برای همه کسانی است که امروز در کشور مسئولیتی دارند.

استاندار کرمان گفت: پیروی از خط امام و رهبری، نظم و انضباط و مشی اعتدالی از ویژگی های شاخص آیت الله جعفری است

وی گفت: حتما سردار سلیمانی نیز در مراسمی خواهند آمد و از خدمات اثرگذار ایشان در دوران دفاع مقدس تقدیر خواهند کرد.

درجلسه امروزشورای اداری استان کرمان  با رونمایی از تمبر ۵ دهه خدمات انقلابی آیت الله جعفری از خدمات وی قدردانی شد.استاندار کرمان افزود: نظم و انضباط آیت الله جعفری ویژه خودشان است و ایشان همواره در تمامی جلسات زودتر حضور می یابند تا در راس ساعت مقرر در جلسه حضور داشته باشند.

رزم حسینی با بیان اینکه آیت الله جعفری به تخصص و تعهد افراد بسیار تاکید داشتند، گفت: آیت الله جعفری در حوزه سیاسی به گونه ای بود که ایشان با وجود همه گروه های فعال سیاسی، نقشی پدرانه داشته و در حفظ وحدت سیاسی نقش ویژه ای داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مقامات کشوری در سفر به استان کرمان مشتاق دیدار با آیت الله بودند، گفت: صداقت در رفتار و نداشتن رفتار ریاکارانه از ویژگی های دیگر آیت الله جعفری است.

استاندار کرمان بیان کرد: شفافیت و صداقت در نظام اداری ما  کمرنگ شده است و آیت الله جعفری الگوی صداقت و شفافیت هستند.

وی گفت: منش و رفتار حضرت آیت الله جعفری باعث شده که همه دور ایشان جمع شوند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در سال گذشته هیچ سخنرانی سیاسی در استان کرمان با هدایت های آیت الله جعفری کنسل نشده است، گفت: در دوران انتخابات نیز همه کاندیداها در استان کرمان حرف های خود را زدند و رفتند و هیچ مشکلی ایجاد نشد.

وی با تاکید بر اینکه از حضور این عالم مجاهد در استان همواره استفاده خواهیم کرد، افزود: حضور آیت الله جعفری را به عنوان ناصح استان خواهیم داشت تا از تذکرات و سفارشات ایشان بهره مند شویم.

لزوم تداوم خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه به مساله زلزله زندگان استان کرمانشاه و سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: انشاالله این کمک ها و تلاش ها باید استمرار یابد تا این افراد بتوانند در خانه ای که مناسب آنها است، زندگی خود را استمرار بخشند.

وی از استاندار کرمان و معاونان ایشان تقدیر کرد و ادامه داد: به اندازه ای که توان داشته ام و توانسته ام راه صحیح را انتخاب کرده ام و در خدمت همه مسئولان استان بوده‌ام.آیت الله سید یحیی جعفری افزود: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرموده‌اند «بهترین شما کسانی هستند که اخلاق آنها نیکوتر باشد» و ایشان همچنین فرموده اند: «کسی که بدون تخصص و علم کاری را انجام دهد، مفسده کار وی از مصلحت آن بیشتر خواهد بود».

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: از این همه بزرگواری و آقایی مسئولان استان کرمان نمی توانم تشکر کنم که حق مطلب ادا شود زیرا خود را در خور این همه تقدیر و بزرگواری نمی دانم.

آیت الله جعفری به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره و بیان کرد: ایشان فرموده اند «فضیلت کسب دانش و علم، زیادتر از بندگی و عبادت خداوند متعال است».

وی تصریح کرد: آخرین پیامبر الهی همچنین فرموده اند «بهترین مردم کسی است که مردم از دست  و زبان او در امان باشند».

دیدگاه نمایندگان مردم کرمان درباره شخصیت آیت الله جعفری

** رئیس مجمع نمایندگان استان در این آئین گفت: حضور آیت الله جعفری در استان کرمان سرشار از بزرگواری، اخلاق مداری و دین  مداری ایشان بوده که صفحات زرینی را در تاریخ این استان رقم زده است.

حسین امیری خامکانی افزود: ایشان همواره صدای مردم و نماینده امام خمینی (ره) و رهبری بوده اند و استقلال رای و تحلیل در مواضع اعتدالی ایشان همواره موجب رشد این استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه همواره از راهنمایی های ایشان بهره برده ایم و خواهیم برد، اظهار کرد: آیت الله جعفری همواره بر آرامش و حدت و عدم تند روی تاکید داشته اند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان گفت: آیت الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان بوده و خواهد بود.** نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: آوازه آیت الله جعفری در کشور و استان کرمان از منش، اخلاق و اخلاق مداری ایشان نشات می گیرد.

علی بختیاری افزود: آیت الله جعفری با آرامش و متانت خود همواره پرشور و پرطراوت در دوران قبل از انقلاب در هدایت و پیروزی انقلاب نقش اساسی داشته اند و پس از انقلاب نیز به خوبی در مسیر توسعه و وحدت قدم برداشته اند.

وی تصریح کرد: حوادث سیاسی در استان کرمان فراز و نشیب های متعددی داشته است و این آرامش موجود حاصل چتر وحدتی است که آیت الله جعفری در این استان گستراندند.

** نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه آیت الله جعفری در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب و اسلام نقش ویژه ای داشته اند، گفت: ایشان سبک حکومتی مردم داری منطقه ای را برای مردم تعریف و تبیین کردند.

محمدمهدی زاهدی افزود: ایشان در آشفته بازار سیاسی به ویژه در دوران پس از انقلاب که هنوز نیز آثار آن وجود دارد، توانستند مشی وحدت را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استان کرمان از سیاسی ترین استان های کشور است و چهره های شاخص سیاسی از این استان حضورو جایگاه داشتند، آیت الله جعفری با مشی وحدت آفرین خود با وجود اینکه خودشان نیز یک مشی سیاسی داشتند هرگز از جاده عدالت خارج نشدند و زرق و برق های دنیا هرگز نتوانست به سراغ ایشان برود زیرا ایشان بر نفس خود مسلط بودند.

** رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تواضع، ساده زیستی، صداقت و مردم داری آیت الله جعفری که نشان از جایگاه معنوی ایشان است، همواره زبانزد عام و خاص بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی تاکید کرد: بزرگترین ویژگی آیت الله جعفری تقوایی است که در وجود ایشان نهادینه شده است.

وی گفت: مواضع، توصیه ها و تاکیدات آیت الله جعفری برای افزایش خدمت رسانی به مردم، ما را نیز ترغیب می کرد که منش ایشان را دنبال کنیم.

حسین امیری خامکانی اظهار کرد: ایشان همواره صدای مردم و نماینده امام خمینی (ره) و رهبری بوده اند و استقلال رای و تحلیل در مواضع اعتدالی ایشان همواره موجب رشد این استان شده است.** نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هر پیشرفتی که در استان کرمان حاصل شده و اگر امروز ریاست جمهوری موفقیت های استان کرمان را به همه استان ها ابلاغ می کند، مرهون همراهی های آیت الله جفری است.

شهباز حسن پور به نقش آیت الله جعفری در پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: ایشان در حفظ وحدت و آرامش وضعیت سیاسی استان کرمان که امروزدر جای جای کشور مطرح است، همواره به عنوان پدری دلسوز بودند و انشاالله سایه ایشان همیشه بر سر ما مستدام باشد.

** نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان نیز با بیان اینکه آیت الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان بوده و خواهد بود، گفت: ایشان انسان بزرگواری است که با مجاهدت های علمی، انقلابی، امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه نقش مهمی را در تمامی مسائل استان کرمان داشته اند.

احمد حمزه با تاکید بر اینکه نقش ایشان در افزایش وحدت، اخلاق مداری و توسعه استان بسیار ویژه بوده است، ادامه داد: ولایت مداری و ثبات قدم ایشان در حوزه ولایت مداری جای هیچ شک و شبهه ای ندارد.

وی بیان کرد: زهد، تقوا و پارسایی، جامعیت و شفافیت از ویژگی های آیت الله جعفری است.

گفتنی است: آیت الله جعفری ۳۷ سال است که خطبه های وحدت بخش در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه کرمان را ایراد می کنند. ایشان در سال ۱۳۵۹ با حکم امام خمینی (ره) به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان منصوب شدند.

آیت الله جعفری کوهبنانی الاصل است و مشی سیاسی اش اعتدالی و عالمی بزرگوار است که ویژگی های بارز شخصیتی اش برای هیچ یک از مردمان استان کرمان ناشناخته نیست، فردی که همواره بر وحدت رویه در استان تاکید داشته و هیچ گاه اجازه نداده است که تندروی ها و سیاسی کاری ها، خدشه ای به وحدت کرمان وارد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.