جوین- رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان جوین گفت: حفاران غیر مجاز در بقعه تاریخی زیرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان جوین دستگیر شدند.

حفاران غیر مجاز آثار تاریخی نجم الدین کبری دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، محسن سلاطینی خاطر نشان کرد: متاسفانه تعدادی فرصت طلب در شرایط سرمای هوا و تاریکی شب،  نسبت به حفاری غیر مجاز در شهرستان جوین اقدام کرده بودند، خوشبختانه با توجه به سرکشی به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان جوین افراد خاطی شناسایی و دستگیر شدند.  

وی گفت: در این حفاری که در بقعه تاریخی نجم الدین کبری، روستای زیرآباد از توابع بخش مرکزی  شهرستان جوین انجام شده بود، چهار نفر از متهمان دستگیر شدند و یکی از آنان با استفاده از تاریکی شب  متواری شد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان جوین تصریح کرد: حفاران دو چاه به عمق سه متر وعرض ۵ متر حفاری کرده بودند، که با درایت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان جوین وهمکاری نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شدند.  

سلاطینی افزود: متاسفانه در حفاری‌های غیر مجاز، بناهای تاریخی دچار تخریب و زیان می‌شوند، از این رو از شهروندان درخواست می شود، در صورت مشاهده موارد مشکوک یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری  شهرستان جوین را مطلع نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.