بجستان- حجت الاسلام وحیدی امام جمعه بجستان گفت: ما بعنوان مسلمانانی که پیامبر گرامی اسلام ص و امام صادق ع الگوی ما هستند با ید همه مسائل زندگی مان را با این بزرگواران هماهنگ کنیم خصوصا در مصرف انرژی نباید به گونه ای باشیم که سرآمد سایر کشورها باشیم.

کشور ما به عنوان کشوری اسلامی نباید در اسراف سر آمد دنیا باشد

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام والمسلمین وحیدی امام جمعه بجستان در نماز جمعه امروز با توجه به ولادت پیامبرص و امام صادق ع ضمن بیان گوشه هایی از زندگی این دوبزرگوار همه مردم و مسلمانان را توصیه به الگوگیری از سیره این آنان نمود و اظهار داشت: اگر جامعه ما بتواند زندگی امام صادق را روش و منش زندگی خود سازد بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.

امام جمعه بجستان افزود: ادب و محبت نکته هایی است که به وحدت جامعه کمک می کند و پیامبر گرامی اسلام نه تنها به غیر مسلمانان توجه ویژه داشتند بلکه مسلمانان را به پیوند اخوت و برادری توصیه می نمود زیرا وحدت است که می تواند جامعه را به خوشبختی و سعادت برساند.

وی تاکید نمود: خانواده و جامعه ای می توانند انسانهای نیک برای اینده تربیت نمایند که ضمن وحدت و یگانگی از برخورد و اختلاف دوری کنند زیرا در گیری به فرموده خود قران موجب سقوط و خاموشی جامعه خواهد شدو اینجا است که دشمنان نیز برای ضربه زدن وارد شده و نه تنها جامعه و کشور را از ان خود می کنند بلکه برای نابودی دین و مذهب نیز تلاش خواهند نمود.

حجت الاسلام وحیدی با تاکید بر الگوگیری از زندگی این دو بزرگوار گفت: اسراف امروز در جامعه بسیار منفور و کاری ناشایست است و نباید جامعه ما به گونه ای باشد که در اسراف سرامد باشیم بلکه اب و برق و سایر منابع را به خوبی استفاده کنیم که اینها از آن ایندگان نیز می باشد.

وی گفت: فرزندان در خانواده اسلامی نیاز به محبت دارند و البته دختران که عاطفی تر می باشند و می خواهندفرزندان را تربیت کنند نیاز بیشتری به عطوفت و مهربانی دارند که والدین این توجه ویژه را باید مد نظر داشته باشند.

امام جمعه بجستان در ادامه با توجه به شیطنتهایی که دشمنان بر علیه مسلمانان داشته و دارند گفت: در حالی که ما بهترین تمدن دنیا را داریم و بعد از مسیحیت بالاترین جمعیت را در بین ادیان داریم باید از اختلافات پرهیز و به دنبال وحدت هم در جهان اسلام و هم در داخل کشور باشیم که اختلاف از صدر اسلام هدف دشمن بوده و با این ایده می خواسته موجبات سقوط و نابودی مسلمانان را فراهم نماید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.