کرج- بهبود و نگهداشت شهر کرج عنوان طرحی است که در دور جدید فعالیت های مدیریت شهری کرج شکل گرفته و تلاش می کند با تقویت اعتماد عمومی محیط و فضایی آراسته تر برای زندگی شهروندان ایجاد کند.

شهر آراسته ارمغان اجرای طرح «بهبود ونگهداشت» در کلانشهر کرج

 قدس آنلاین- گروه استان ها:  بسیاری از شهروندان کرجی چند هفته ای است صبح های جمعه با تحرک وپویایی کارکنان شهرداری کرج در قالب یک طرح جهادی روبرو هستند که پیش از این نمونه ای آن را کمتر دیده اند.

در این طرح که پس از حضور اصغر نصیری در سکان مدیریت شهرداری کرج  وبا تاکید و پیگیری های وی شکل گرفته و مورد حمایت پارلمان شهری نیز قرار دارد نیروهای خدماتی تمام مناطق شهرداری کرج روزهای جمعه هرهفته در کنار هم در یک منطقه شهری حاضر می شوند و با پاکسازی، رنگ آمیزی ونظافت معابر وکوچه ها ورفع کاستی های منطقه حال وهوایی متفاوت به جای جای نقاط شهر می دهند.

این طرح که با بازخوردهای مثبتی از سوی شهروندان روبرو شده امروز جمعه در منطقه ۲ شهرداری کرج که به نوعی بافت متراکم مرکزی شهر کرج را شامل می شود اجرا شد و جمعی از اعضای شورای شهر نیز به عنوان نمایندگان مردم در کنار نیروهای خدوم شهرداری بر نحوه اجرای آن نظارت داشتند.

طرحی برای افزایش انگیزه مدیران شهری

منصور وحیدی نایب رییس شورای شهر کرج با ابراز رضایت از اجرای این طرح جهادی گفت: طرح بهبود ونگهداشت شهر کرج نقش بسزایی در بهره برداری از پتانسیل های مجموعه شهرداری اعم از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات دارد.

وی افزود: علاوه بر آنچه گفته شد، این طرح زمینه ساز ایجاد انگیزه و تحرک بین مدیران برای اجرای طرح های مختلف شهری و به تبع آن ساماندهی شهر و جلب حداکثری رضایتمندی شهروندان است.

وحیدی ادامه داد: این طرح در راستای تاکید شهردار کرج و با هدف افزایش سطح خدمت رسانی به شهروندان و همچنین رفع معضلاتی که در گذشته به انجام نرسیده است، اجرایی می شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج به دیگر مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت:در کنار پاسخگویی به نیازهای شهروندی همکاری و تعامل مناطق ۱۰ گانه کرج برای رفع معضلات شهری نیز تقویت می شود.

نگاه طرح به مناطق غیر برخوردار

رئیس کمیسیون عمران ومعماری شورای شهر کرج نیز که از نزدیک نظاره گر اجرای طرح بود گفت: نگاه شورای شهر کرج در اجرای طرح  بهبود و نگهداشت شهر  به مناطق غیر برخوردار است.

مهدی حاجی قاسمی افزود: به طور قطع این گونه اقدامات رضایت مندی عمومی را از مدیریت شهری به همراه خواهد داشت وشهروندان را به این باور می رساند که مسئولان شهری به جای جای شهر و مطالبات مردم توجه دارند.

قائم مقام شهردار کرج هم در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح بهبود و نگهداشت شهر کرج با رویکرد کاهش پیام های مردمی در سامانه ۱۳۷ در مناطق ۱۰ گانه این کلانشهر اجرا می شود.

محمد کریم شفیعی افزود: همه مسئولین به خصوص مدیران ارشد در همه بخش های مجموعه شهرداری باید با همدلی، همفکری و تعامل در راستای اجرای موفق این طرح تلاش کنند.

اجرای طرح با هدف کاهش پیام های ۱۳۷

وی اضافه کرد: اجرای طرح بهبود و نگهداشت شهر کرج با رویکرد کاهش پیام های مردمی در سامانه ۱۳۷ در منطقه اجرایی می شود.

شفیعی با بیان اینکه بعد از اتمام این طرح در ساعت ۱۶ امروز، منطقه به مدیر تحویل داده می شود، گفت: انتظار می رود بعد از اجرای طرح، منطقه از این سطح بهبود پایین تر نرود.

قائم مقام شهردار کرج در پایان، روند اجرای این طرح در منطقه ۲ را مطلوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح بهبود و نگهداشت شهر، بخش اعظمی از نیازها و مشکلات شهروندان که تا کنون مرتفع نشده است، رسیدگی می شود.

مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج، که محدوده مدیریتی وی این بار میزبان طرح بهبود ونگهداشت شهری بود اجرای این طرح را حاکی از تدبیر مدیریت شهری دانست و افزود: اجرای این طرح زمینه ساز ارتقاء سطح خدمات رسانی شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان است.

شهرام وارسته افزود: طرح بهبود و نگهداشت شهر در موضوعات مرتبط با فعالیت های شهرداری شامل کلیه موضوعات خدمات شهری، فضای سبز، خدمات شهری، زیبا سازی، ساماندهی، پسماند و فنی عمرانی اجرایی می شود.

وی گفت: همچنین در این طرح کلیه معایب منطقه شناسایی و در طول سال برای مرتفع شدن آن با پیش بینی بودجه کافی، برنامه ریزی می شود.

اجرای طرح بهبود ونگهداشت شهری در عمر کوتاه اجرای خود توانسته زمینه ساز رضایتمندی شهروندان را فراهم کند واین باور را در اذهان کرجی ها ایجاد کند که آسایش و رفاه مردم دغدغه مدیران شهری است.

به طور قطع اجرای چنین طرح هایی در کنار گره گشایی مشکلات عمده و شاخص شهر کرج موجی از رضایتمندی واعتماد مردمی را ایجاد می کند که می تواند برای آینده کلانشهر کرج منشا اثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.