زاهدان-مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: در جریان سفر هفته آینده رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، ۱۵۵ طرح برق‌رسانی روستایی در نقاط مختلف استان به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

 ۱۵۵ طرح برق‌رسانی روستایی سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی رخشانی مهر اظهار داشت: در جریان سفر هفته آینده حجت‌الاسلام روحانی به سیستان و بلوچستان، ۱۵۵ طرح برق‌رسانی روستایی در نقاط مختلف استان به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۲۸۹ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌های برق‌رسانی صرف شده و با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها همه روستاهای با جمعیت زیر ۱۰ خانوار استان هم برق‌دار می‌شوند.

وی بیان کرد: برخی تصور می‌کنند شرکت توزیع بابت این انشعاب‌های برق درآمدهای زیادی کسب می‌کند و با این رویکرد در حال توسعه سریع شبکه برق‌رسانی در نقاط روستایی است، در حالی که با توجه به مبالغ پایین پرداختی توسط مشترکین در این مناطق، سال‌ها طول می‌کشد تا هزینه ایجاد انشعاب به شرکت بازگردد و این تصور که برق‌رسانی با نگاه منفعت طلبانه انجام می‌شود، کاملاً نادرست است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۴۰ هزار مشترک برق در سطح استان پهناور سیستان و بلوچستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرانه تعداد مشترکین برق سیستان و بلوچستان ۳ برابر میانگین استان‌های کشور است و پراکندگی مشترکین در سطح استان به ویژه در مناطق روستایی چالش بزرگ ما در زمینه برق‌رسانی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۷ درصد انشعاب توزیع برق استان در ۴ سال اخیر ایجاد شده و ما بقی مربوط به ۲۷ سال گذشته است، گفت: شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در ۴ سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال زمینه برق‌رسانی به مردم استان سرمایه‌گذاری کرده و در حال حاضر حدود ۳۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق با بیش از ۲۱ هزار ترانسفورماتور در استان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.