مشهد- طرح قرارداد اجرای ساختمان با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

ساخت و سازها گرفتار دلالی و نقشه‌های صوری شده است

قدس آنلاین-گروه استان ها:  در این جلسه رؤسا و نمایندگانی از انجمن‌های صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان، مجریان و شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی و سازمان نظام کاردانی نیز حضور داشتند، بندهایی از «قرارداد اجرای ساختمان» قرائت شد.
 در ادامه جلسه مقرر شد، «قرارداد اجرای ساختمان» توسط انجمن‌های مرتبط با ساخت و ساز مورد بازنگری و بررسی قرار گیرد و همچنین مقرر گردید ظرف دو هفته کلیه تشکل‌های مرتبط به ساخت با محوریت لحاظ مبحث۲ شیوه نامه اجرایی ماده۳۳ نظرات را به سازمان منعکس تا سازمان با جمع بندی و ابلاغ قرارداد تیپ الزام آن را اجرایی نماید. در این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: قرارداد اجرای ساختمان ابزاری برای شروع کار ساختمانی است؛ واقعیت این است که گرفتار صوری گری، دلالی، واسطه‌گری و نقشه صوری در ساخت و سازها هستیم که باید این گونه موارد در جامعه مهندسی حذف شود.مهندس کامران دیسفانی ادامه داد: اجرای کار کوپنی در پروژه‌های بزرگ معنی ندارد. ما خواستار آن هستیم که ارجاع کار در پروژه‌های بزرگ ساختمانی تغییر کند. وی تصریح کرد: در خصوص نظارت پروژه‌های ساختمانی پیشنهاد ما بر آن است که حوزه‌های نظارتی در مناطق شهر مشهد زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان راه اندازی شود تا سازمان بهتر بتواند به وظیفه اصلی خود که نظارت بر حسن انجام خدمات توسط همکاران محترم می‌باشد، عمل نماید. مهندس کامران با اشاره به قرارداد مالک و مجری هم گفت: قبل از اینکه پیمانکار کارش را در کارگاه ساختمانی شروع کند، باید اول مجری را انتخاب کنند و ناظران پروژه نیز باید در صورت نبودن مجری با گزارش به نظام مهندسی و شهرداری منطقه از ادامه کار جلوگیری نمایند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در خصوص کنترل کیفی بیشتر پروژه‌های ساختمانی افزود: نقشه‌های ساختمانی بهتر است که در دو مرحله انجام شود؛ یک مرحله پیش پروانه و مرحله بعدی نقشه فاز ۲ که نقشه اجرایی است و عیناً باید در اجرا مد نظر قرار گیرد و قبل از صدور اصل پروانه تهیه تأییدات نظام مهندسی را دریافت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.