مشهد- بیش از سه ماه از رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه قانون خاصی برای اخذ آبونمان در قبوض گاز مشترکین وجود ندارد، می‌گذرد و با توجه به اینکه روابط عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرده است که هیئت عمومی دیوان بخشنامه ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها و شرکت گاز ملی در خصوص اخذ آبونمان از مشترکین را خلاف قانون تشخیص داده و آن را ابطال کرده است اما هنوز بعد از این مدت قبوضی که برای مشترکین گاز صادر می‌شود با دریافت آبونمان همراه است!

آبونمان‌های میلیاردی همچنان در جیب شرکت گاز !

قدس آنلاین- گروه استان ها-هاشم رسائی فر: یکی از شهروندان در تماس با تحریریه قدس با ابراز گلایه از آنچه که خودش تخلف می‌داند، می‌گوید: چرا با وجود اینکه چند ماه از ابلاغیه دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن دریافت آبونمان از مشترکین گاز می‌گذرد هنوز که هنوز است روی قبوض گاز آبونمان اعمال می‌شود؟

وی در ادامه اظهار می‌دارد: سؤال من از دوستان شرکت گاز این است که اگر قرار بود به قبوض موردی اضافه شود که سبب می‌شد مشترکین هزینه بیشتری پرداخت کنند آیا باز هم در اعمال آن کوتاهی می‌کردند؟
شهروند دیگری نیز در تماسی مشابه ضمن تشکر از پیگیری‌های روزنامه قدس در ارتباط با موضوع حذف آبونمان قبض گاز گفت:آنچه که دیوان عدالت اداری عنوان کرده است واضح و روشن است و در آبونمان‌ها می‌بایست حذف می‌شد از روی قبوض گاز، اما باز هم این مورد در قبوض جدید اتفاق نیفتاده و مشترکین باید رقمی را برای این موضوع پرداخت کنند. مسئولان شرکت گاز یک بار برای همیشه این موضوع را بر طرف کنند تا مردم هم فکر نکند مسئولان نسبت به این موضوع بی تفاوت‌اند.

پاسخ تکراری شرکت گاز استان

اگرچه بعد از جریان اعلام رأی دیوان عدالت اداری هر زمان که با مسئولان شرکت گاز خراسان رضوی در خصوص حذف آبونمان قبوض مشترکین تماس گرفتیم آن‌ها مدعی می‌شدند که هنوز این مبحث به ابلاغ نشده است و تا زمانی که ابلاغیه‌ای از سوی تهران برای ما صادر نشود همان روال گذشته برای صدور قبوض اعمال خواهد شد، اما دیروز باز هم این مورد را پیگیری کردیم و پاسخ باز هم همین بود! علوی، مدیر روابط عمومی شرگت گاز خراسان رضوی در این مورد به خبرنگار ما گفت:در خصوص حذف آبونمان از قبوض هنوز دستورعملی به ما ابلاغ نشده است اگرچه سامانه ما از مرکز یعنی از تهران ساماندهی می‌شود و بایستی از مرکز این موضوع اعمال شود ما نیز هنوز هیچ آیین نامه‌ای در این خصوص نداریم.

آبونمان‌های میلیاردی

با وجود اینکه دیوان عدالت اداری رأی به حذف آبونمان گاز مشترکین داده است و این موضوع بیش از سه ماه است که در جریان می‌باشد. در همین سه ماه قبوض مشترکین با اعمال آبونمان صادر شده است. با حسابی سر انگشتی و با در نظر گرفتن این مورد که مسئولان شرکت گاز استان در خرداد ماه اعلام کرده بودند ۷۶۷۸۲۶ فقره قبض برای مشترکین صادر شده است اگر برای هر قبض صادر شده از شهریور ماه گذشته(زمان اعلام رأی دیوان عدالت اداری) تا کنون فقط ۳۰۰۰ تومان به عنوان آبونمان از سوی شرکت گاز استان دریافت شده باشد رقمی بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در هر دوره از مشترکین پول آبونمان اخذ شده است. این سؤال هنوز وجود دارد که تا چه زمانی باید این مبلغ از سوی مشترکین پرداخت شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.