مشهد- یک کارشناس تاریخ گفت: بوستان وکیل آباد مشهد نمونه توجه مردم به فرهنگ وقف است.

بزرگترین تفرجگاه مشهد نمونه توجه مردم به فرهنگ وقف است

قدس آنلاین-گروه استان ها-جلیل فخرایی: بهزاد چوپانکاره در سلسله نشست‌های تخصصی و مطالعات میان رشته‌ای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در خانه ملک برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت:بوستان وکیل آباد در سال ۱۳۴۸ توسط مرحوم ملک برای استفاده عموم مردم وقف شد و سالهاست یکی از تفرجگاههای معروف مشهد به حساب می‌آید.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۶۵ بنای تاریخی خوب در مشهد وجود دارد که از جاذبه‌های صنعت گردشگری نیز بشمار می‌روند.
این کارشناس تاریخ، مشهد را شهری لایه لایه با فضاهای بسیار متفاوت و متنوع در موضوع گردشگری عنوان داشت و افزود:اغلب سنتهای موجود در مشهد متاثر از فضای مذهبی و آیینی است.
وی همچنین مشهد را همواره در حوزه‌های هنر خوشنویسی و فلسفه در طول تاریخ سرآمد دانست.

توجه پتانسیل‌های مشهد در حوزه گردشگری و صنایع دستی

مدیر خانه ملک مشهد نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: سلسله نشست‌های تخصصی و مطالعات میان رشته‌ای میراث فرهنگی با هدف توجه و ترویج پتانسیل‌های مهم شهر مشهد در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.
سمیه روانخواه اظهار داشت: سه نشست تخصصی با عناوین «استفاده از دانش مهندسی در صنایع دستی با حضور نیما رنجبر نیاکی،«بسته بندی در صنایع دستی» با حضور صدیقه اکبری و نشست «راهکارهای ایجاد تعامل دو سویه در مبانی معماری و صنایع دستی »با حضور عباس تقوی و ملیحه تمدن یزدیان در تاریخ‌های ۱۳، ۲۰ و ۲۷ آذر ماه جاری در خانه ملک مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.