قدس امام جمعه مشهد مقدس گفت: زلزله غرب کشور زندگی مردم را از بین برد و خیلی تلخ کامی برای کشور ایجاد کرد اما میدان مانور و نمایش وحدت بین سنی و شیعه شد.

زلزله غرب کشور میدان نمایش وحدت شیعه و سنی شد

قدس آنلاین- امام جمعه مشهد مقدس گفت: زلزله غرب کشور زندگی مردم را از بین برد و خیلی تلخ کامی برای کشور ایجاد کرد اما میدان مانور و نمایش وحدت بین سنی و شیعه شد.
آیت‌الله سید احمد علم ‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه دیروز مشهد مقدس، اظهار داشت: موضوع وحدت شیعه و سنی نیازمند وحدت در بصیرت و رفتار است که این موضوع از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز به عنوان مسئله قابل توجه در سیاستگذاری‌های نظام و رهنمودهای سازنده امام راحل و رهبری، مورد توجه بوده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه وحدت اسلامی با شعار دادن محقق نمی‌شود، افزود: در حال حاضر تمام کفر جهانی، یکپارچه و متفق برای براندازی اسلام بسیج شده‌اند و همه اسلام در جبهه این نظام و این انقلاب در برابر کفر جهانی قرار گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وحدت در رفتار مسلمانان، بیان کرد: امروز بیش از هر مسئله‌ای احتیاج داریم که مسلمانان دست هم را بگیرند نه اینکه گریبان هم را بگیرند و به جان هم بیفتند.

  تشیع انگلیسی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شما ببینید در طول چند سالی که مسئله مقابله با داعش و جریان‌های تکفیری در عراق و سوریه مطرح بود، کسانی که ادعای تشیع ولایی انگلیس را دارند، آیا برای دفاع از شیعه و دفاع از عزیزانی که به دست داعش و تکفیری‌ها کشته می‌شدند، در مدافعین حرم شرکت کردند؟ این‌ها در حرم امام حسین(ع)، حاضر بودند خود را غرق خون کنند، اما در مقابل دشمن اسلام که در ۵۰ کیلومتری حرم امام حسین(ع) حضور دارند، قرار نگیرد و دلیل آن را می‌توان در مزدور بودن آنان دانست.

نمایش وحدت شیعه و سنی
آیت الله علم الهدی با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور که مانور وحدت سنی و شیعه بود، افزود: در این حادثه دلخراش جوان بسیجی شیعه در روستای دالاهوی سنی خدمت می‌کرد و به آنان خدمات می‌داد، این مطلب را به لطف خدا در قضیه زلزله دیدیم، زلزله تلخ بود، زلزله خیلی موقعیت زندگی مردم را به هم زد و خیلی تلخکامی برای همه کشور ایجاد کرد، اما یک میدان مانور وحدت بین سنی و شیعه شد؛ نه تنها در مسئله وحدت بلکه در مسئله ارائه قدرت و نفوذ ولایت و رهبری، زلزله غرب یک میدان مانور قدرت و نفوذ رهبری شد.
امام جمعه مشهد، نقش اول رسیدگی به آسیب دیدگان را در لحظات اولیه وقوع زلزله، ارتش غیور و دلاور و سپاه ایثارگر معرفی کرد و گفت: در زمانی که مقام معظم رهبری ندا سر دادند و از همه مردم کمک خواستند، سیل کمک‌های مردمی از تمام کشور به طرف غرب سرازیر شد و آن زمانی که این سیر تدارکات آمد، بازهم یک جریان مردمی تحت عنوان جریان «امام رضایی»، با قرارگاه در قصر شیرین، قضیه را کاملأ مدیریت کرد که این جریان هم باز مولود مدیریت و رهنمود و تدبیر مقام معظم رهبری بود؛ ایشان در حکم تولیت آستان قدس رضوی، دستوراتی صادر کردند، تولیت آستان قدس در اجرای اوامر رهبری، معاونت امداد را ایجاد کرد و بنیاد کرامت رضوی تأسیس شد.

همه مسئول و قیم هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابرازداشت: مسئولان ما ببینند و بدانند، توانمندی نظام سازی ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در این کشور چه می‌کند و بنابراین باید سیاست حرکتی مسئولان ما دقیقأ در تداوم این تدبیر داهیانه مقام ولایت و رهبری باشد.
آیت الله علم الهدی با انتقاد از سخن وزیر راه و شهرسازی که «ما قیم خانه و مسکن مردم نیستیم»، اظهارداشت: از کوچک‌ترین فرد این کشور تا بزرگ‌ترین مسئول اجرایی این مملکت، همه مسئول هستند و همه قیم‌اند در مقابل گرسنگی این مردم، در مقابل ناداری، بیکاری و بی خانگی این مردم مسئولند، این چه حرفی است که ما مسئول و قیم نیستیم؟ همه قیم‌اند تا برسد به آقای وزیر؛ باید با الگویی که به چشم خودمان دیدیم، الگوی ولایت و رهبری مشکلات را حل کنیم.

حرف زدن را کنار بگذارید
وی تصریح کرد: قضیه را با بروکراسی‌ها و نشستن‌ها و حرف زدن‌ها نگذرانید و مجلس ما هم تنها به اینکه بودجه تصویب کند و دو تا مصوبه داشته باشد، وظیفه اش را انجام نداده، خیال نکنید کار مجلس تنها مصوبه و تصویب بودجه است، نخیر، مجلس باید وارد عرصه عملیات شود، نظارت، پیگیری و دنباله گیری مسائل با مجلس و نمایندگان مجلس است، خیال نکنند مسئول قضیه تنها سه چهار نماینده آن منطقه هستند، همه نمایندگان مجلس نماینده این مردم هستند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.