رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نامه‌اش به سرمربی تیم ملی ایران تهدیدآمیز نبوده است، از احتمال برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه در کشور قطر خبر داد.

تاج: نامه‌ام به کی‌روش تهدیدآمیز نبود/ او بهتر می داند بحث فنی چیست

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی تاج درباره قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه گفت: ارزیابی شخصی من این است که برای جام جهانی، بهترین ها انتخاب می شوند و در بهترین ها، بهترین ها به ما خورده اند. گروه سختی داریم. باید برویم مبارزه و از حیثیتمان دفاع کنیم. حتی اگر صعود نکردیم باید بازی های قابل قبولی داشته باشیم و مردم بپذیرند. ایران و ایرانی نمی ترسد. ترس در ایران وجود ندارد. 

وی افزود: ما باید خودمان را آماده کنیم. برای آماده سازی کمپ عالی را در مسکو گرفتیم. در واقع ایتالیا این کمپ را گرفته بود که با حذف ایتالیا، این کمپ به ما رسید. دو بازی هم در فیفادی خواهیم داشت. در حال برنامه ریزی هستیم با دو تیم خوب هم در قطر بازی کنیم. قرار شد با سرمربی صحبت کنیم تا هماهنگی ها صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال صعود ایران به مرحله بعد، تاکید کرد: شاید اگر بتوانیم مراکش را ببریم و اسپانیا هم پرتغال را شکست بدهد و بعضی اما و اگرهای دیگر. البته اینها شاید و باید است. مسئله درست این است که باید خیلی خوب بازی کنیم.

تاج درباره نامه تهدید آمیزش به کارلوس کی روش و گلایه سرمربی تیم ملی در این ارتباط، گفت: نامه تهدید آمیزی نبوده است. من روز جمعه و قبلا نامه ای به کی روش زده بودم. چون ایشان در روسیه با خبرنگاران داخلی صحبت نشده بود، توضیحاتی به کی روش دادم که این توضیحات در واقع در قرارداد او هم آمده است. سرمربی تیم ملی باید به مسائل فنی بپردازد و از مسائل جانبی پرهیز کند. در نامه ام از کی روش چیزهایی را خواستم که در متن قرارداد او است.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: اینکه گفتند نامه تند و سختی بوده است، اینطور نبوده. قرار شد جلسه ای با آقای کی روش بگذاریم و صحبت کنیم. او گفته است از من خواسته شده به مسئولان و معاون اول رئیس جمهور بگویم تا به تیم ملی کمک کنند که این صحبت هم فنی نبوده است. البته این حرف درست است. ما باید از دولت کمک بخواهیم. هزینه های تیم ملی سخت و سنگین است. بودجه ما ۵۰ میلیارد تومان بوده که به صورت کامل هم واصل نشده است و عمده آن از درآمدهای خود فدراسیون است. همین کمپی که در روسیه گرفته ایم ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

تاج با تاکید مجدد بر اینکه نامه‌اش به کی روش تهدیدآمیز نبوده و شامل مفادی از قرارداد وی است، درباره این گلایه سرمربی تیم ملی که گفته است فقط باید فنی صحبت کند، افزود: باید مفصل صحبت کنیم. کی روش بهتر از من می داند که حرف تکنیکال (فنی) یعنی برد، باخت، توپ، اوت، بازیکن و کرنر. ولی به صحبت درباره یک شخص و فضای دیگر نمی توان گفت صحبت فنی.

وی در خصوص اینکه آیا ناراحتی کی روش به شایعه جدایی اش از تیم ملی بعد از جام جهانی ارتباط دارد، گفت: ارتباطی ندارد. این نامه برای قبل بوده است. کی روش در روسیه با خبرنگاران صحبت نکرده بود. نامه روز جمعه من هم مربوط به همان نامه قبلی است و تهدید نیست.

تاج در خصوص اینکه بهتر بود کارلوس کی روش پاسخ خبرنگاران اعزامی به روسیه را می داد، گفت: من هم همین حرف را زدم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به این سئوال که در ۱۹۵ روز باقیمانده تا اولین بازی تیم ملی در جام جهانی چه اقدماتی را مدنظر دارید؟ گفت: مسئول ستاد جام جهانی آقای آصفی است که چند ماهی است تشکیل شده و کار تدارکات و ساماندهی هواداران را در دستور کار دارد و کاری به تیم ملی ندارد. تیم ملی دو فیفادی دارد یعنی سوم و هفتم فروردین که باید تدارک دو بازی را ببینیم. لیگ ما هم در موعد مقرر یعنی اردیبهشت تمام می شود و تیم ملی در اختیار کی روش قرار می گیرد و آنجا آماده سازی آغاز می شود. برای بازی های قبل هم همین کار را کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.