کرج- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه بیش از یک هزار متخصص وفوق تخصص پزشکی در البرز فعال هستند گفت: این قشر باید به نحوی درگیر مباحث آموزش و پژوهشی شوند.

فعالیت ۱۰۰۰ متخصص و فوق تخصص پزشکی در البرز

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید درفشی اظهار کرد: یکی از وظایف دانشگاه پژوهش است اما آموزش پژوهش در جایگاه مهم تری قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین روش های آموزش در عرصه پزشکی پرداختن به مباحث مرتبط با موارد بالینی است گفت: در اولین کنفرانس علمی گزارش های بالینی  که هفته گذشته برگزار شد ۱۶۰ مورد بالینی معرفی شد که بنا داریم ۳۰ نمونه را مورد بررسی قرار دهیم.

درفشی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز دانشگاهی جوان است که باید مواردی چون پژوهش در بخش های مختلف مورد آزمون قرار گیرد، تصریح کرد: باید توان خود را برای ارائه بخش های آموزشی ارتقا دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به کنفرانس علمی گزارش های بالینی اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس یک روزه علمی که با هدف آموزش بهتر و تخصصی تر برگزار شد  ۱۶۰ مقاله علمی در حوزه های بیماری های قلب و عروق، مغز و اعصاب، بیماری های داخلی، بیماری خون و پرستاری ارائه شد که ۳۰ مقاله جهت سخنرانی در پنل های این کنفرانس انتخاب شده اند و مابقی به صورت پوستر در حاشیه ی این همایش رو نمایی شد .

وی با اشاره به اینکه پژوهش های زنجیره ای باید در  البرز اجرایی شود، اظهار کرد:  دانشگاه علوم پزشکی البرز با داشتن اساتید جوان از ظرفیت خوبی در راستای برگزاری دوره های پژوهشی در گروه های مختلف برخوردار است.

درفشی در پایان گفت: در استانی زندگی می کنیم جمعیتی بالغ سه میلیون نفر را در خود جای داده همچنین باید به این نکته نیز اذعان داشت که موارد بالینی استان البرز در بسیاری از استان ها وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.