ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران از عدم تصویب طرح جامع حمایت از حقوق معلولین گلایه کرد و گفت: این قانون در پیچ و خم کمیسیون های مجلس معطل مانده است.

قانون جامع حمایت از معلولان در پیچ و خم های مجلس معطل مانده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سعید آرام صبح شنبه در آستانه روز جهانی معلولین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، این قانون را بستر حمایت همه جانبه از معلولین دانست و خواستار تصویب هرچه زودتر این طرح شد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با عدم شناسایی معلولین در مناطق محروم مازندران اظهار کرد: ممکن است تعدادی از معلولین از میدان دید جامعه بهزیستی پنهان مانده باشند اما در این راستا ۱۴ هزار و ۲۰۰ معلول را در روستاها شناسایی کردیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران اضافه کرد: برای اولین بار ۲ هزار معلول روستایی تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند.

آرام، در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با ساخت مسکن معلولین از تحویل ۱۱۹ واحد مسکن به خانواده های دو معلول خبر داد و گفت: در این ارتباط ۱۲۸ خانوار روستایی و ۱۳۵ خانوار شهری شناسایی شدند که از این میان ۷۹ خانواده روستایی و ۴۰ خانواده شهری صاحب مسکن شدند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن معلولین در مناطق شهری با مشکل زمین مواجه هستیم، افزود: طی روزهای آینده و با حضور رئیس سازمان بهزیستی، ۵۰ واحد مسکونی تحویل خانواده های معلول می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: برای اواین بار در کشور از سامانه ملی کاهش طلاق و سامانه کمپ های ترک اعتیاد نیز رونمایی می شود.

آرام با اشاره به اینکه ۵۰ هزار معلول مازندرانی تحت پوشش قرار دارند، اظهار کرد: ۴۵ درصد معلولین مازندرانی، مشکلات جسمی حرکتی داشته و معلولین ذهنی و اختلالات شنوایی و بینایی در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۰۰ معلول، مستمری دریافت می کنند، یادآور شد: ۱۰۶ مرکز در سراسر استان به معلولین خدمات ارائه می دهند که از این میان ۲۴ مرکز شبانه روزی هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه توزیع لوازم کمک توابخشی روزآمد شده است، خاطرنشان کرد: هیچ معلولی در استان پشت نوبت دریافت لوازم کمک توانبخشی قرار ندارد.

آرام با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور بدنیا می آیند، خواستار توجه خانواده ها به مساله پیشگیری در مراحل قبل از تولد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.