رشتخوار-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: ۴هزارو۵۰۰ تن پنبه از سطح یک هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان رشتخوار برداشت شد.

برداشت ۴هزارو۵۰۰ تن پنبه از مزارع شهرستان رشتخوار

حمید رضایی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: پنبه یکی از محصولات مهم و راهبردی است، صنعتی بودن این محصول اهمیت آن را دو چندان می کند و اقدامات خوبی در راستای افزایش راندمان تولید دارد.

وی با اشاره به کاهش قیمت پنبه در استان خراسان رضوی افزود: رشتخوار یکی از قطب کشاورزی استان خراسان رضوی  محسوب می شود و که خرید تضمینی این محصول بر اساس کیفیت  است که از ۷ آبان ماه جاری آغاز وتا سی دی سال جاری شده است  تعیین و خریداری  می شود.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی خرید تضمینی  بر اساس دستورالعمل و نظر کارشناسان جهاد کشاورزی وش مرغوب، سفید، عاری از آفت زدگی، موادخارجی و سالم از کشاورزان بصورت تضمینی  توسط مراکز خرید تضمینی پنبه شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی رشتخوار اظهار کرد: پنبه یکی از محصولات استراتژیک است و صنعتی بودن محصول پنبه اهمیت آنرا بیش از پیش می‌کند.

رضایی اضافه کرد: پنبه نقش بسزایی در صنایع نساجی، بهداشتی و روغن کشی دارد و به همین دلیل از آن به طلای سفید یاد شده است.

وی یادآورشد: پنبه کاران رشتخوار محصول برداشت شده را به کارخانجات پنبه پاک کنی شهرستان تحویل می‌دهند و پنبه پس از اینکه در کارخانجات پنبه پاک کنی پاک شد به صورت محلوج به صورت بسته بندی عدل در می‌آید و برای فراوری به استانهای دیگر ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.