ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: متولی زباله های عفونی مراکز خصوصی نیستیم و تنها نظارت برعهده ماست.

متولی زباله های عفونی مراکز خصوصی نیستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سید عباس موسوی صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی متولی زباله های عفونی مراکز خصوصی است و ما تنها نظارت در این بخش را برعهده داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با سوال قدس آنلاین در رابطه با مرگ مادران باردار یادآور شد: طی سال گذشته و امسال، ۷ مورد مرگ مادران باردار در مازندران اتفاق افتاد که ۳ مورد آن مربوط به امسال است.

موسوی با اشاره به اینکه این تعداد مرگ بیشتر از استاندارد نیست، خاطرنشان کرد: برخی از مرگ مادران باردار ناشی از بیماری های صعب العلاج است.

وی در رابطه با سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر خرابی تجهیزات بیمارستانی در مازندران گفت: بسیاری از تجهیزات بیمارستانی نوسازی شده و خرابی دستگاه ها نسبت به گذشته کمتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با پاسکاری بیماران در بیماارستانها گفت: برخی از بیمارستانها مراکز فوق تخصصی بوده و بیماران بعد از اقدامات اولیه به این مراکز ارجاع می شوند. بعنوان نمونه بیمارستان رازی قائم شهر مرکز تخصصی مسمومیت بوده و اینگونه بیماران باید به این مرکز ارجاع شوند.

موسوی با بیان اینکه در گذشته مازندران بلوک زایمانی مناسبی نداشته است از ساخت ۸ بلوک زایمان به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اختصاص ۵۲ میلیارد تومان برای هتلینگ بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: میزان مطالبات و بدهی های دانشگاه برابر بوده و در این زمینه ۵۰۰ میالیارد تومان بدهی داشته و ۶۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم.

موسوی نقایص طرح پزشک خانواده را پذیرفت و گفت: در این زمینه باید گام های اساسی برداریم و ازفرهنگ سازی نیز غافل نشویم.

وی علل افزایش بیماری های غیرواگیر در مازندران را تغییر سبک زندگی و دریافت کالری بیش از اندازه عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.