اهواز- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به صید غیرمجاز پرندگان در تالاب‌ها گفت: یک ماه و نیم است که در تالاب هورالعظیم خیمه زده‌ایم و روزانه با سه شیفت به درون آب می‌رویم تا بتوانیم از صید پرندگان جلوگیری کنیم.

وقتی نماینده پیشین مجلس در «هورالعظیم» شکار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسن آقاشیرمحمدی با اشاره به صید غیرمجاز پرندگان مهاجر در اطراف تالاب ها و آبگیرهای خوزستان گفت: متخلفان با خودروهای مدل بالا برای شکار پرندگان به مناطق اطراف تالاب‌های خوزستان می‌آیند و محیط‌بانان ما باید با خودروهای غیرایمن این افراد را تعقیب کنند. آیا با چنین وضعیتی توانایی دستگیری متخلفان را دارند؟

آقاشیرمحمدی با بیان اینکه گاهی برخی از افراد سرشناس و مقامات نیز اقدام به شکار غیرمجاز می‌کنند، گفت: چندی پیش، یک نماینده پیشین خوزستان در مجلس در حال شکار غیرمجاز پرنده در هورالعظیم مشاهده شد که این جای تأسف دارد.

آقاشیرمحمدی با انتقاد از حمایت نکردن مسئولان گفت: سه ماه از تیراندازی به محیط‌بانان ما نگذشته است که یک تیر مستقیم هم به من شلیک شده است اما هیچ کس از ما حمایت نمی‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: قایق اداره حفاظت محیط زیست توانایی ورود به هر جایی را ندارد اما قایق متخلفان به هر جایی وارد می‌شود و این موجب شده نتوانیم متخلفان را تعقیب کنیم.

آقاشیرمحمدی با بیان اینکه تالاب هورالعظیم منبع تامین‌کننده پرندگان فروشی در بازار "کیان" اهواز است، گفت: حدود یک ماه و نیم است که در تالاب هورالعظیم خیمه زده‌ایم و روزانه با سه شیفت  به درون آب می‌رویم تا بتوانیم از صید پرندگان جلوگیری کنیم. با چنین وضعیت و با سرمای این فصل، محیط‌بانان با لباس ساده تا گردن به زیر آب می‌روند.

وی تصریح کرد: با این وجود، نه حق و حقوق محیط‌بانان داده شده است و نه وسیله نقلیه ایمن در اختیار ایشان قرار داده‌اند.

آقاشیرمحمدی با بیان اینکه فروشندگان غیرمجاز پرندگان قشر ضعیف و زنان هستند، گفت: در بازار "کیان" اهواز یک مرد که فروشنده غیرمجاز پرنده باشد وجود ندارد و تنها زنان مسن به این کار می‌پردازند و در صورت برخورد با فروشندگان، نیروهای ما مورد حمله فیزیکی قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.