قزوین_ چندی پیش خبری مبنی بر عدم پذیرش دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی توسط بیمارستان های بخش خصوصی در برخی از رسانه های استان قزوین منتشر شده بود که مدیردرمان تأمین اجتماعی این استان در این گزارش از حل این مشکل در آینده ای نزدیک خبر داد.

 دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی در بیمارستان های بخش خصوصی قزوین پذیرش می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، طی چند هفته گذشته خبری مبنی بر عدم پذیرش دفترچه بیمه‌های تأمین اجتماعی در بخش و بیمارستان های خصوصی در فضای مجازی و برخی از رسانه های استان قزوین منتشر شد.

موضوع از این قرار بود که حدود یک ماه، شهروندان قزوینی با مشکل عدم پذیرش دفترچه بیمه‌های تأمین اجتماعی در بخش خصوصی مواجه بوده و موجب نارضایتی آن‌ها شده است.

با انتشار این خبر، مدیردرمان تأمین اجتماعی استان قزوین در گفت وگویی اظهار داشت که از تاریخ هشتم آبان ماه سال جاری به علت تاخیر در وصول مطالبات تامین اجتماعی، بیمارستان‌های بخش خصوصی از پذیرش بیماران با دفترچه تأمین اجتماعی امتناع کردند.

بعد از گذشت اظهارنظرات مدیردرمان تأمین اجتماعی استان قزوین در خصوص عدم پذیرش دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی در بیمارستان های بخش خصوصی، خبرنگار قدس آنلاین برای بررسی بیشتر موضوع گفت وگویی را با این مدیر ترتیب داده است که در ادامه از نظر می گذرد.

 محمدصادق بابایی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی، پذیرش دفترچه های تأمین اجتماعی به طور کامل در بیمارستان رحیمیان استان قزوین از ۷ الی ۸ روز گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به مراکز و بیمارستان های خصوصی پرداخت شده است، افزود: امیدواریم مشکل عدم پذیرش دفترچه های تأمین اجتماعی در سایر بیمارستان های بخش خصوصی استان قزوین تا چند روز آینده حل شود.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در روز دوشنبه ۱۳ آذرماه سال جاری، جلسه ای با مسؤولان زیربط برگزار می شود که با برگزاری این جلسه، پذیرش بیماران در بیمارستان خصوصی دهخدا صورت می گیرد و پذیرش دفترچه در بیمارستان های پاستور و مهرگان نیز با پیگیری های صورت گرفته حل می شود.

بابایی عنوان کرد: اگر فردی در بیمارستان های خصوصی خدمات بهره مند می شود، پرونده آنها به دفتر اسناد ارسال و هزینه ها به بیمه شده برگشته می شود.

بدهی بیمارستان دولتی و دانشگاه علوم پزشکی را تا آذرماه پرداخت کرده ایم و امیدواریم سایر ماه ها پرداخت شود؛ میزان بدهی بیمارستان های بخش خصوصی در مجموع برابر ۴ میلیارد تومان است که بخشی از ان پرداخت شده و مابقی ان به زودی پرداخت می شود. 

بنا به این گزارش، پیش از این و در ۱۳ تیرماه سال جاری صدای اعتراض شهروندان قزوینی مبنی بر عدم پذیرش دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی در مراکز دولتی در فضای مجازی پیچیده بود که با پرداخت بخشی از مطالبات تأمین اجتماعی به  دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین این مشکل چند روز دیگر حل شد.

اما جای تأمل در این است که به راستی تأخیر در پرداخت مطالبات سازمان ها و ارگان ها به سازمان های بیمه گر به ضرر چه کسی خواهد بود؟

امید است تا تمام مسؤولان برای حل مشکلات مردم گام بردارند و در رضایت آنها تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.