سراوان-وزیر نیرو گفت: بیش از ۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخوردار می شوند که سهم شهرستان سراوان از این تعداد ۴۱ روستا با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد تومان می باشد.

برخورداری بیش از ۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان از نعمت برق

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان که با حضور معتمدین و اقشار مختلف مردم در محل سالن مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد سراوان برگزار شد، اظهار داشت: در کمتر از یک ماه از مسئولیت به عنوان وزیر ۲ سفر به استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان به عنوان استان‌های مرزی داشته‌ام.

وزیر نیرو بیان کرد: امیدواریم با کمک همکاران در وزارت نیرو بتوانیم در هر ۲ بخش آب و برق به وظایف خود به نحو احسن عمل کنیم و منشا تغییر و تحول به سمت جلو باشیم و در ۲ بخش صنعت برق و آب رو به جلو حرکت کنیم.

وی گفت: در این سفر بیش از ۱۵۵ روستای سیستان و بلوچستان از نعمت برق بهره‌مند خواهند شد که سهم شهرستان سراوان ۴۱ روستا با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد تومان است. در بخش آب مهمترین اولویت مهار روان آب‌های مرزی است تا بتوانیم با مهار روان آب‌ها ماموریت و مسئولیت خود را در این منطقه به خوبی ایفا کنیم.

اردکانیان در مورد سایر مشکلات منطقه، بیان کرد: امیدواریم با کمک و مشارکت مردم منطقه با تاکید بر از بین‌بردن محرومیت تلاش کنیم. خشکسالی که در منطقه و ایران وجود دارد امکان کشاورزی را محدود کرده اما باید از سایر ظرفیت‌هایی که در منطقه و استان وجود دارد بهره برد و آنها را به فعلیت تبدیل کرد.

وزیر نیرو گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های مسئولان ارتقای مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه به عنوان اصلی‌ترین ظرفیت در سراوان بود که این دانشگاه با دارابودن ۸۰ درصد دانشجوی بومی می‌تواند سبب ارتقاء شاخص‌های آموزشی منطقه شود و در هیئت وزیران و مصوبات سفر به‌عنوان خواسته مردم مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تاکیدات رئیس‌جمهور همه مسائل و مشکلات این منطقه جمع‌بندی شده و به صورت جامع و مدون مطرح و پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.