مشهد- رئیس دومین همایش چکش زرین عدالت در مراسم رونمایی از پوستر این رویداد، تثبیت جایگاه حقوقی ایرانیان در عرصه بین الملل را یکی از اهداف این همایش دانست.

لزوم تثبیت جایگاه حقوقی ایرانیان در عرصه بین الملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری دومین همایش اهدای چکش زرین عدالت، مجید قاضی زاده در مراسم رونمایی از پوستر این رویداد اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش، ایجاد پیوندی گسترده میان عموم مردم و جامعه حقوقی کشور است. امید است که دستاورد این همایش بتواند به حل معضلات حقوقی جامعه کمک شایان توجهی کند.

وی بیان کرد: تقدیر از مشاهیر و چهره های برجسته حقوقی به احیای سنت تقدیر از مفاخر، ارتقای فرهنگ حقوقی و گسترش داددوستی کمک می نماید. اهدای چکش زرین عدالت همچنین می تواند توجه آحاد جامعه را نسبت به بسط مسائل حقوقی و اهتمام ویژه به حقوق شهروندی با نگاه کاهش معضلات اجتماعی جلب کند.
وی از همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور برای انتخاب چهره برتر حقوقی سال ۹۶ خبر داد و گفت: منتخبی از اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور در انتخاب چهره حقوقی برتر امسال همکاری می کنند و هم راستا با هیئت داوران همایش که آنان نیز از چهره های فرهیخته و اساتید دانشگاهی هستند، در این امر ما را یاری خواهند داد.

رئیس همایش چکش زرین عدالت، در زمینه چهره حقوقی نخستین دوره این همایش تاکید کرد:‌ هیئت داوران همایش، فرزند آیت الله کاشانی، رهبر جریان ملی شدن صنعت نفت را به عنوان چهره برتر حقوقی سال ۹۵ و در اولین دوره این همایش انتخاب کردند. رتبه علمی و تالیفات ایشان، تلاش های ارزنده ایشان در ارتقا حاکمیت قانون، جایگاه والا و نام نیکوی ایشان در عرصه حقوق داخلی و بین المللی، از مهم ترین شاخص های انتخاب دکتر کاشانی توسط هیات داوران به عنوان چهره برتر حقوقی سال گذشته بوده است.

معرفی چهره های ماندگار عرصه وکالت و حقوق

وی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم علاوه بر اعلام چهره حقوقی برتر سال، از چهره های ماندگار در عرصه وکالت، قضاوت، سردفتری، مشاوران حقوقی در نهادهای اجرایی نیز تقدیر کرده و خدمات آنان را به مردم و جامعه حقوقی کشور معرفی کنیم.
رئیس همایش چکش زرین عدالت اظهار کرد: این همایش در آتینده باید به سویی حرکت نماید که بتواند چهره حقوقی برجسته در عرصه بین الملل را نیز شناسایی و به بررسی شاخص های ممتاز وی بپردازد تا بتواند جایگاه ایرانیان را در عرصه حقوق بین الملل ارتقا بخشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۵ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می شود و هر پرونده حداقل دو نفر و خانواده ایشان را بعنوان طرفین دعوی متاثر می سازد، گفت: کاهش این آمار مستلزم همکاری هدفمند و ساختاری مراکز دولتی و خصوصی به منظور افزایش بهداشت حقوقی و پیشگیری از مشکلات قضایی می باشد.

دبیر اتاق فکر دهکده حقوقی سفید در پایان بیان کرد: امید است که برگزاری دومین همایش چکش زرین عدالت در اسفند ماه امسال بتواند در شناسایی ظرفیت های جامعه حقوقی و شناساندن این توانمندی ها به مردم، در ارتقای فرهنگ حقوقی موثر واقع شود.

در ادامه این مراسم، دبیر دومین همایش چکش زرین عدالت نیز اظهار کرد: اعضای شورای مرکزی همایش، هیئت علمی، هیئت داوران و دیگر فعالان اجتماعی، بار دیگر دست به دست یکدیگر داده اند تا رسالت خود را نسبت به مردم و جامعه حقوقی ادا سازند.
سعید حقیقی، از غنابخشی محتوای همایش مذکور خبر داد و گفت: اکنون در تلاش هستیم تا با غنابخشیدن به حوزه های محتوایی و علمی همایش، نظم بیشتری به فعالیت اعضای شورای مرکزی همایش چکش زرین عدالت ببخشیم.

حقیقی اظهار امیدواری کرد تا با فعالیت کمیته علمی همایش پیشنهادات ارزنده ای در جهت بهبود بهداشت حقوقی گردآوری و منتشر شود.

وی از ساماندهی کمیته های دومین همایش چکش زرین عدالت خبر داد و افزود:‌ کمیته های این همایش به خوبی سازماندهی شده اند و فعالیت خود را به طور رسمی از شهریور ماه امسال و ۶ ماه قبل از برگزاری همایش، آغاز کرده اند.

وی از افزایش فعالیت دبیرخانه همایش برای ارتباط با مردم خبر داد و افزود: دبیرخانه دومین همایش چکش زرین عدالت نیز به منظور ارتباط با گروه های مردمی، فعالیت های خود را گسترش داده و آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات گروه های مردمی و فعالان عرصه حقوق است.

ارتقای دانش حقوقی

مهدی اخوان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دهکده سفید تاکید کرد: دومین همایش چکش زرین عدالت می تواند جامعه حقوقی را در تدوین برنامه های لازم برای ارتقای دانش حقوقی مردم یاری رساند.

وی خاطر نشان کرد: تلفن پنج رقمی ۳۱۶۰۱ آماده دریافت پیشنهادات عموم مردم در برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش می باشد.

عیسی کوهستانی، عضو هیئت داوران دومین همایش چکش زرین عدالت و از اساتید حقوقدر ادامه این مراسم عنوان کرد: تیمی از افراد زبده و مجرب در کنار یکدیگر گرد آمده اند تا در انتخاب چهره حقوقی برتر سال ۹۶ سهیم باشند.

وی بیان کرد:‌ برگزاری این همایش، راه را برای آیندگان و آنهایی که قصد خدمت به جامعه حقوقی و مردم دارند روشن و پویا نگه می دارد.

دعوت از چهره های بین المللی عرصه حقوق و قضاوت

محمد ذوالفقاری از اعضا هیئت علمی همایش اهدای چکش زرین عدالت و از اساتید دانشگاه علوم قضایی با ابراز خرسندی از برگزاری فاخر این همایش در سال ۹۵ اظهار امیدواری کرد تا در همایش های بعدی بتوانیم از چهره های بین المللی فعال نیز دعوت نماییم.

محمد رضا غلامپور رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی با تاکید بر نقش دفاتر اسناد رسمی در افزایش بهداشت حقوقی جامعه اظهار امیدواری کرد تا با اطلاع رسانی شایسته رسانه ها در انعکاس اخبار همایش به اهداف آن نزدیکتر شویم.

دیپلماسی حقوقی در عرصه بین الملل

رضا معبودی از اعضا هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: برگزاری این همایش، به ما کمک خواهد کرد تا قدری به دیپلماسی حقوقی مان در عرصه بین الملل بپردازیم.

وی پیرامون تمایل اندیشمندان حقوقی غربی برای ارتباط با حقوقدانان کشورمان بیان کرد: عطش حقوقدانان غربی بیشتر از تمایل جامعه حقوقی ما برای برقراری ارتباط و برگزاری جلسات است لذا باید دانست که هیچ دیدگاه و تفکری با حصار کشیدن به دور خود نمی تواند بالنده شود و جامعه را آگاهی بخشد. در این میان نیز نمی توان نقش دانشگاه ها و پژوهشکده های حقوقی را نادیده گرفت.

شایان ذکر است؛ در این مراسم، از پوستر دومین همایش چکش زرین عدالت نیز در محل دبیرخانه دائمی همایش اهدای چکش زرین عدالت که در مجموعه تخصصی-حقوقی دهکده سفید قرار دارد طی آئین باشکوه و خاصی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.