سراوان- ۴ پروژه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان بطور همزمان در سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

افتتاح ۴ پروژه وزارت نیرو بطور همزمان در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در جلسه افتتاح ۴ پروژه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان که از طریق ویدئو کنفرانس در زاهدان انجام گرفت، ضمن تشکر از دست اندرکاران وزارت نیرو اظهار داشت: سیستان‌ و بلوچستان از اهمیت بسزایی به جهت ترکیب ویژه قومیتی و هم زیستی مسالمت آمیز که در بین مذاهب،اقوام و وحدتی که در این استان شاهد بودیم برخوردار است همچنین مردم این استان مرزبانان خوبی در شرق ایران بوده و خواهند بود.

وی افزود:از جمله افتخاراتم در دولت یازدهم برق رسانی به روستاها بوده است.

چهار پروژه ای که با دستور ریاست محترم جمهور افتتاح شد شامل:

۱_سامانه آب شیرین کن چابهار که از سال ۹۴ با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان آغاز شده است که امروز فاز دوم این پروژه آماده بهره برداری است و با افتتاح این پروژه ۱۵ هزار متر مکعب در روز ظرفیت این آب شیرین کن افزایش می یابد و ۱۵ هزار خانوار بالغ بر ۶۰ هزار نفر در شهرهای چابهار، کنارک، منطقه آزاد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آب سالم و با کیفیت بهره مند خواهند شد.

۲_ پروژه برق رسانی به ۱۵۵ روستای بالای ۱۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۶۲۹ خانوار و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان است، این پروژه در آذر ماه سال گذشته آغاز شده و ۱۵۵ روستا در حوزه های انتخابیه ایرانشهر، سراوان، زاهدان، خاش، چابهار و نیکشهر حضور دارند و از این نعمت برخوردار می‌شوند.

۳_ پروژه آماده افتتاح آغاز بکار آبگیر طرح اختصاصی به ۷ شهر سیستان‌ است ، آبگیر قدیم این محل معادل ۶۰۰ لیتر بر ثانیه بوده که با افتتاح این آبگیر ۴۴۰۰ لیتر در ثانیه خواهد بود و امروز فاز ۲۰۵۰ لیتر در ثانیه به ۷ شهر وارد مدار می‌شود که در فصل های تابستان شهرهای زاهدان، هیرمند، هامون، بنجار، زهک، نیمروز ،علی اکبر مشکلی نخواهند داشت، آغاز بکار این پروژه از سال ۹۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد بوده است.

۴_پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت در شهرستان دلگان است این پروژه سال ۹۴ بمنظور پایداری شبکه و کاهش افت ولتاژ با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آغاز شده است که امروز بمناسبت ایام مبارک با فرمان ریاست جمهوری هر ۴ پروژه بطور همزمان اجرایی می‌شود.

وزیر نیرو نیز در حاشیه این افتتاح‌ تصریح کرد: امیدواریم مردم سیستان و بلوچستان از برکات و فوائد افتتاح ۴ پروژه وزارت نیرو در استان بهره مند شوند.

رضا اردکانیان افزود: طبیعتاً در شرایط که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است یکی از چالش ها چگونگی استفاده از روشهای بهینه و کاهش هزینه ها است که با توزیع عادلانه و منطقی می توانیم با توزیع متواضعانه در کشور برنامه ریزی کرد.

وی عنوان کرد: آنچه که اهمیت دارد دقت در هماهنگی طرحهای توسعه و مصرف منابع محدود است و این مستلزم آگاهی های عمومی، انتخاب شیوه های مناسب تر و کارآمد تر برای مصرف منابع محدود بویژه آب است که اگر این مهم انجام نگیرد در آینده باید شاهد این مشکلات با ابعاد وسیع تری باشیم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب پراکندگی و گستردگی که داراست تا کنون سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای انجام گرفته که در مقایسه با متوسط کشور برای هر مشترک ۴ برابر سرمایه گذاری یعنی معادل ۴۰۰ افزایش سرمایه گذاری متوسط بوده است و این مستلزم استفاده بهینه از انرژی می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.