سمنان- استاندار سمنان با اشاره به تعهدات این استان در حوزه ایجاد اشتغال گفت: ۱۴۵میلیارد تومان سهم استان سمنان در تسهیلات اشتغال‌زایی است که با پرداخت آن ۵۳۸ نفر در این استان صاحب شغل شدند.

۱۴۵ میلیارد تومان سهم استان سمنان در تسهیلات اشتغال‌زایی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خباز پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار داشت: ایجاد اشتغال وابسته به تولید کشور است و باید با حذف قوانین اضافی به امر رونق تولید در استان سمنان کمک شود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه های اقتصادی و عمرانی زیادی در استان سمنان وجود دارد که باوجود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توان گامی مؤثر در راستای ایجاد اشتغال برداشت افزود: تاکنون ۶۷ تفاهم‌نامه بین بخش خصوص و در بحث آب بین بخش دولتی و سرمایه‌گذاران منعقدشده است.

استاندار سمنان ارزش دلاری این تفاهم‌نامه‌ها را ۵ میلیارد و ۴۲۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: جذب این سرمایه به استان سمنان تحول عظیمی را در حوزه اشتغال و اقتصاد استان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تعهدات این استان در حوزه اشتغال‌زایی بیان کرد: ۱۴۵ میلیارد تومان سهم استان سمنان در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بود که در این راستا ۵۳۸ نفر صاحب شغل شدند.

خباز اضافه کرد: در طرح کارورزی دولت سهمیه این استان بالغ‌بر یک هزار و ۸۹۰ نفر بود که تاکنون ۹۵۰ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این طرح ثبت‌نام کردند و ۱۲۷ نفر از این استان به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ طرح فنی و حرفه‌ای در استان سمنان اجراشده است یادآور شد: بالغ‌بر ۱۶۹ نفر از افراد دارای مهارت در این بخش مشغول به کار شدند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات رفاهی به مردم در بخش‌های مختلف بیان کر: بازسازی و خدمت‌رسانی به ۷ روستای زلزله‌زده در منطقه سرپل ذهاب کرمانشاه بر عهده استان سمنان است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.