رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فضای جدید همکاری اقتصادی پس از برجام گفت: کشورهایی که منتظر تصمیمات آمریکا هستند بازنده اصلی در بازار رقابت بین‌المللی خواهند بود.

کشورهایی که منتظر تصمیم آمریکا باشند، بازنده خواهند بود

به گزارش قدس آنلاین، نوربرت آبریسکی نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان و جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه ۱۱ آذرماه ۹۶) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار، با اشاره به پیشینه خوب ارتباطات تاریخی میان دو کشور گفت: وجود ذهنیت تاریخی مثبت دو ملت به یکدیگر و ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و لهستان، بسترهای فراوانی برای توسعه و گسترش مناسبات فی‌مابین فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: مجالس دو کشور می‌توانند زمینه‌های ارتقاء سطح مناسبات ارتباطات بویژه روابط پارلمانی فی‌مابین را فراهم کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تروریسم خطری برای همه کشورهای جهان است، افزود: باید با همکاری و تلاش جمعی کشورهای جهان ریشه‌های پدیده شوم تروریسم را در هر نقطه‌ای از جهان خشکاند.

وی افزود: تبادل تجربیات جمهوری اسلامی ایران و لهستان در امر مبارزه با تروریسم می‌تواند به نابودی گروه‌های تروریستی در دو منطقه خاورمیانه و اروپا کمک کند.

بروجردی با اشاره به اعتراض کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به سخنان غیرمنطقی رئیس جمهوری آمریکا در خصوص توافق برجام خاطرنشان کرد: توافق برجام فضای جدیدی برای همکاری اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و کشورهایی که منتظر تصمیمات آمریکا هستند، بازنده اصلی در بازار رقابت بین‌المللی خواهند بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست‌های دولت ترامپ موجب جنگ افروزی و افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

وی در پایان بر فرصت استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی در دو کشور بر اساس منافع ملی تأکید کرد.

توافق برجام فرصتی برای گسترش مناسبات اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران است

در ادامه این دیدار نوربرت آبریسکی، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان و جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بر آمادگی دولت و پارلمان لهستان در گسترش هرچه بیشتر با ایران تأکید کرد و گفت: لهستان هیچگونه محدودیتی در توسعه مراودات سیاسی، فرهنگی و اقتصای با جمهوری اسلامی ایران ندارد. 

آبریسکی جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و افزود: توافق برجام فرصتی برای کشورهای اروپایی بویژه لهستان برای گسترش مناسبات اقتصادی با ایران است و کشوری حق ندارد یکطرفه توافق برجام را نقض کند.

وی در پایان پیگیری‌های مجالس دو کشور در امر توسعه مراودات دوجانبه را محرک ارتباطات اقتصادی و مشوّق بخش‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک دانست.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.