۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 576816

آمریکا به لحاظ بحران‌های اقتصادی، فرهنگی و طبقات اجتماعی شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذراند و همین بحران‌ها سبب شد که فردی مانند ترامپ رئیس جمهور انتخاب شود.

عطش قدرت ترامپ در سیستم فاسد آمریکا

قدس آنلاین- در سیستم فاسد آمریکا که در آن مادیات حرف اول را می‌زند افراد برای رسیدن به قدرت هر کاری را انجام می‌دهند. در حقیقت این رفتارهای مادی و نگاه‌های از بالا به پایین به دلیل پاسخ به بحران‌های داخلی آمریکاست؛ زیرا اگر بحران‌های کنونی آمریکا اصلاح نشود ساختار کشور آمریکا را در آینده متزلزل خواهد کرد و به قدرت رسیدن فردی مانند ترامپ محصول بحران‌های داخلی آمریکاست. زیرا آمریکا به لحاظ بحران‌های اقتصادی، فرهنگی و طبقات اجتماعی شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذراند و همین بحران‌ها سبب شد که فردی مانند ترامپ رئیس جمهور انتخاب شود.
از طرفی، افشاگری اخیر مبنی بر اینکه ترامپ برای رسیدن به قدرت از روس‌ها کمک گرفته است و به دستور ترامپ نزدیکان او بارها با روس‌ها تماس گرفته‌اند علاوه براینکه فاسد بودن سیستم این کشور را تأیید می‌کند دروغ گویی ترامپ را نیز بیش از گذشته بر ملا می‌سازد؛ زیرا وی از همان ابتدا به طور مرتب اعلام می‌کرد که در جریان انتخابات هیچ تماسی با روس‌ها نداشته است و از آن‌ها هیچ کمکی دریافت نکرده است.
از طرفی، برای کشوری که داعیه قدرت جهان را دارد بسیار زشت و ناپسند است که افراد برای رسیدن به قدرت در آن، از کشوری که به نوعی رقیب آن‌ها محسوب می‌شود، کمک بگیرند. البته ساختارداخلی آمریکا نیز دچار مشکل و نقصان است زیرا افرادهمیشه باید بین دو نفر فاسد که دارای توانایی‌های لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری نیستند، یکی را انتخاب کنند.
ترامپ بر اساس پیشینه فساد و پولشویی که دارد دچار یک ویژگی بسیار متزلزل کننده است و رفتار ترامپ بشدت غیر قابل پیش بینی است و این غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ موجب می‌شود که با ادامه این رویکرد بدون تردید موقعیت آمریکا در تمامی زمینه‌ها به سمت تنزل پیش برود و از آن قدرت تأثیرگذاری این کشور در نظام بین الملل بدون تردید کاسته شده است.
البته دروغ گفتن برای فردی همانند ترامپی که زمانی خانه فساد اداره می‌کرده است، دور از انتظار نیست زیرا ترامپ شخصی است که عطش قدرت دارد و برای حفظ آن ممکن است در آینده هر فردی را قربانی نماید حال ممکن است این فرد تیلرسون باشد و یا اعضای خانواده خود ترامپ. از طرفی امروز مردم کشورهای دیگر جهان آمریکا را سمبل بی اعتمادی در جهان معرفی می‌نمایند. زیرا امروز بر همگان مشهود است که نمی‌توان بر تصمیماتی که این کشور و شخص ترامپ اتخاذ می‌کند، اعتماد نمود؛ زیرا در هر حالت یا وضعی، شرایط تغییر پیدا می‌کند و تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای مختلف گواهی بر این موضوع می‌باشد. نظیر چنین اقداماتی از سوی ترامپ سبب شده است که یک سونامی و سیل عظیمی علیه آمریکا در کشورهای مختلف شکل بگیرد و انزجار ملت‌ها ازاین نظام سلطه افزایش پیدا کند واین کشور را به سمت منزوی شدن پیش ببرد. این وضعیت آن قدر نامناسب است که حتی خود آمریکایی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند.
بدون تردید این گونه تصمیمات شتاب زده و بدون سیاست، نظام سیاسی آمریکا را با مشکلات و اختلال‌های بی شماری در آینده مواجه خواهد کرد ونگاه سایر کشورها را نسبت به این کشور و شخص دونالد ترامپ در تعاملات جهانی دچار تغییر خواهد کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.