قزوین_ مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: دو مقوله اقتصاد و فرهنگ با هم ارتباط دارند، بی توجهی به مسائل فرهنگی، فقر اقتصادی را به دنبال دارد.

عدم توجه به مسائل فرهنگی، فقر اقتصادی به دنبال دارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید مؤمنی در نشست با کارکنان معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین که در اداره کل کمیته امداد امام خمینی این استان برگزار شد، گفت: دشمن نظام اسلامی امروز برای فشار به کشور از حربه اقتصاد استفاده می کند تا آنها را نسبت به نظام بدبین کند.

وی ادامه داد: امروز جنگ دشمن با نظام اسلامی جنگ اقتصادی است، جنگی که در ظاهر از شلیک تیر و فشنگ و حضور سربازان خبری نیست اما هدف این جنگ نابود کردن منابع اقتصادی جامعه و خالی کردن پشتوانه مردمی نظام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: فقر اقتصادی دردآور و خطرناک بوده اما فقر فرهنگی خطرناک تر و مشکل آفرین تر از فقر اقتصادی است چراکه اندیشه و آرمان های فرد در فقر فرهنگی آسیب می بیند.

وی تصریح کرد: باید مراقب بود و نگذاشت فقر اقتصادی منجر به فقر فرهنگی شود چراکه دشمن در تلاش است با ابزار اقتصادی ایمان، اعتقاد و ارزش های مردم را مورد هدف قرار دهد و جامعه اسلامی را دچار مشکلات درونی کرده و زمینه نشلط خود را بر جامعه فراهم کند.

مؤمنی توضیح داد: در بخش اقتصادی برنامه کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است بدین معنا که این نهاد تلاش می کند تا کسی که دچار مشکلاتی در زندگی شده را مورد حمایت قرار دهد تا این فرد بتواند دوباره با توانایی های خویش زندگی را ادامه دهد.

وی اعلام کرد: هدف گذاری این برنامه ریزی خروج سالانه 10 درصد از جامعه هدف امداد از دایره حمایتی است البته در حال حاضر به همان میزان نیز متقاضی دریافت خدمات داریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارداشت: ظرفیت های موجود در این استان بالا و مشارکت مردمی خوب است اما در موضوع خدمت رسانی نیاز به ارتقای وضعیت موجود داریم که با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم می توانیم در حوزه خدمت رسانی به مردم به خوبی عمل کنیم.

وی موضوع فرهنگ و اقتصاد را لازمه توجه توأمان خواند و خاطرنشان کرد: دو مقوله اقتصاد و فرهنگ با هم ارتباط دارند، بی توجهی به مسائل فرهنگی، فقر اقتصادی به دنبال دارد جامعه ما نسبت به دو دهه گذشته متفاوت شده است؛ دو دهه قبل جامعه تحت حمایت این نهاد را سالمندان تشکیل می دادند.

مؤمنی عنوان کرد: امروز فقر زنانه و با فقر افراد جوان و تحصیل کرده مواجه هستیم به طوری که 70 درصد جامعه هدف ما را بانوان تشکیل می دهند از این رو باید از ظرفیت های مختلف جامعه برای خدمت به جامعه هدف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش و علمی مددجویان یکی از دغدغه های جدی است که امروز با حمایت از هزار دانش آموز و 333 دانشجوی تحت حمایت این رویکرد پیگیری می شود که امیدواریم بستر رشد علمی فرزندان مددجو نیز فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: اگر تغییر نگرش و عمل داشته باشیم زندگی این خانواده ها متحول می شود و این مهم نیازمند مددکاری حرفه ای، کار فرهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی مددجویان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.