طاسی مردانه و سفید شدن زودهنگام موها نشانه‌ای از افزایش پنج برابری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی پیش از سن ۴۰ سالگی است؛ حال آنکه این خطر در مورد چاقی چهار برابر بیان می‌شود.

ارتباط طاسی و سفیدی زودهنگام موها با بیماری‌های قلبی

قدس آنلاین- طاسی مردانه و سفید شدن زودهنگام موها نشانه‌ای از افزایش پنج برابری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی پیش از سن ۴۰ سالگی است؛ حال آنکه این خطر در مورد چاقی چهار برابر بیان می‌شود.

پژوهش‌های جدید انجمن قلب اروپا ثابت می‌کند، علائم پیری زودهنگام و طاسی مردانه با سن عروق، بدون در نظر گرفتن سن فیزیولوژیک در ارتباط است و عامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می‌شود.

در این باره وضعیت ۷۹۰ مرد کمتر از ۴۰ سال مبتلا به این بیماری و ۱۲۷۰ مرد سالم در این رده سنی بررسی شد. نتایج نشان داد مردان جوان مبتلا به ناراحتی‌های عروق کرنر غالباً دچار سفید شدن زودرس موها (۵۰ درصد در برابر ۳۰ درصد) و طاسی (۴۹ درصد در برابر ۲۷ درصد) نسبت به گروه سالم بودند که ارتباط بالایی با بروز بیماری‌های قلبی عروقی دارد. این خطر حتی بیشتر از خطر چاقی برای بیماری‌های قلبی است.

این گروه از مردان باید توجه جدی به سبک زندگی سالم و مدیریت استرس داشته باشند. همچنین عوامل دیگر خطر مانند دیابت، زمینه خانوادگی، استعمال دخانیات، بی‌تحرکی و افزایش کلسترول و فشار خون را نیز نباید فراموش کرد.

منبع: magic.pulsing.org

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.