اراک- مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: با هدف توانمندسازی اعضای تشکل های مردم نهاد در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا کنون دو دوره آموزشی در استان های کرمانشاه و همدان برگزار شده و سومین دوره این رویداد توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آذر ماه ۹۶ در محل هتل آفتاب اراک برگزار می شود.

برگزاری دوره آموزشی سمن های ۶ استان کشور در اراک

به گزارش قدس انلاین ،به نقل از روابط عمومی، مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: دو دوره عمومی و تخصصی توانمندسازی سمن ها با حضور مدیران و اعضای سمن های شش استان مرکزی، کرمانشاه، خوزستان، همدان، ایلام و لرستان در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه در اراک برگزار می شود.

سید محمد حسینی ادامه داد: در این دوره آموزشی هر کدام از استان های مهمان مجاز به معرفی ۴ شرکت کننده برای حضور در جلسات آموزشی و دریافت گواهی پایان دوره خواهند بود. این در حالیست که استان مرکزی بدلیل میزبانی از امتیاز معرفی حدود ۲۰ نفر برخوردار است.

او اضافه کرد: دلیل این انتخاب رشد مطلوب مشارکت مردمی در سمن های سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. در حال حاضر ۲۰ سمن در استان در حوزه های یاد شده فعال هستند که این روند بسیار امیدوارکننده است و این رویداد آموزشی فرصت خوبی برای بالا بردن سطح علمی و تشویق اعضای تشکل های مردم نهاد به مشارکت روز افزون است. استان مرکزی در کشور دارای جایگاه خوبی از نظر مشارکت مردمی در تشکل های مردم نهاد سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و برگزاری چنین رویدادهای آموزشی در سطح استان در ارتقا بخشیدن به رتبه کمی و همچنین عملکرد این سمن ها تاثیر بسزایی دارد.

حسینی در خصوص کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده توضیح داد: یک دوره عمومی با عنوان آشنایی با اصول و مبانی مدیریت منابع انسانی داوطلب، یک دوره تخصصی با عنوان مبانی اکوتوریسم و آشنایی با مجموعه قوانین و مقررات صنعت گردشگری و یک دوره تخصصی مبانی توسعه گردشگری برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. این دوره ها در دو روز به صورت فشرده در محل هتل آفتاب اراک برگزار و در پایان برای شرکت کنندگان گواهی پایان دوره صادر می شود.

حسینی در پایان گفت: همچنین برای شرکت کنندگان مهمان برنامه هایی در خصوص معرفی و بازدید از اماکن گردشگری و موزه های شهرستان اراک به عنوان شهرستان محل اسکان در نظر گرفته شده که این امر به تربیت سفیران گردشگری استان در هر کدام از استان های مهمان در این دوره کمک شایانی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.