گیلان- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۲۹ مورد تخریب محیط زیست در خصوص برداشت غیر مجاز شن و ماسه و تخریب اراضی استان در یک ماهه گذشته صورت گرفته است.

آمار نگران‌کننده برداشت شن و ماسه غیرمجاز در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، ساسان اکبری‌پور ، گفت: ۲۹ مورد تخریب محیط زیست در خصوص برداشت غیر مجاز شن وماسه و تخریب اراضی و کشف و ضبط ۸۴۷ مورد ادوات شکار که در همین راستا در مجموع تعداد ۶۰ نفر متخلف پس از تشکیل پرونده و تکمیل مستندات جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: درپی اعلام آماده باش کامل نیروهای محیط بان مستقر در پاسگاه و تحت امر فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان و هم زمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان به سمت مناطق تالابی و مستعد زمستانگذرانی این استان مانورهای مشترک عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد:در پی اعلام ممنوعیت شکار توسط مدیر کل محیط زیست استان به جهت جلوگیری از انتشار بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان تا اطلاع ثانوی و اجرایی گشتهای شبانه‌روزی و پاکسازی این مناطق و اجرایی مانورهای مشترک عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی و مرزبانی در آبان ماه سال جاری تعداد ۲۵ قبضه انواع سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

اکبری‌پور تصریح کرد:از این تعداد سلاح مکشوفه ۸ قبضه اسلحه قاچاق است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد:در ماه گذشته در چندین مورد ماموریت مشترک بیش از ۱۵ کومه نما و صدها رشته تور هوایی زنده گیری پرندگان نیز جمع‌آوری و تمام مراکز عرضه و خرید فروش پرندگان مهاجر مورد پایش های محسوس و نامحسوس قرار گرفت.

وی گفت: تعداد ۷ نفر از فروشندگان غیرقانونی در شهرستان لنگرود پس از چندین مورد تذکر شفاهی به دلیل ادامه عرضه پرنده گان مهاجر و اقدام به خرید و فروش غیر قانونی به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.