یزد - فرماندار یزد گفت: نباید خرافات و انحراف‌ها به مراسم‌های مذهبی وارد شود چون با این کار شأن و منزلت قیام امام حسین(ع) و یارانش حفظ می شود و سازمانهای مردم نهاد در این زمینه نقش مهمی دارند.

خرافات و انحرافات دینی نباید وارد مراسم‌های مذهبی  شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مصطفی سالاری پیش از ظهریک شنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان مردم نهاد انجمن تعزیه خوانان و تعزیه داران یزداظهارداشت: از اهداف برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم و صفر زنده نگه داشتن اسلام و ترویج و گسترش قیام حسینی و درس آزادگی است

وی افزود: دراین مراسم‌ها و به ویژه دربرگزاری مراسم تعزیه‌خوانی باید دقت لازم صورت گیرد تا شأن و منزلت قیام امام حسین(ع) و یارانش حفظ شود و از ورود خرافات پیشگیری شود.

فرمانداربا بیان اینکه نقش سمن‌ها در تقویت مراسم‌های دینی جدی‌تر دیده شود گفت: سیاست‌های دولت درراستای توسعه و گسترش سازمان‌های مردم نهاد در سطح جامعه است بدون شک تأسیس سازمان مردم نهاد تعزیه خوانان و تعزیه داران در یزد موجب ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مربوط به این حوزه می‌شود.

سالاری تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مرتبط برخی اقداماتی که موجب خدشه به این مراسم‌ها شده، جلوگیری شده است.

این مسئول افزود: بحث ثبت جهانی شهر یزد تنها مربوط به بناها و بافت آن نبوده بلکه یکی از مهمترین ملاک‌های این اتفاق بسیار مهم آداب، فرهنگ و رسوم مردمان یزد از قدیم و گذشته بوده است.

فرماندارخاطرنشان ساخت: در سال‌های گذشته زمینه حضور گردشگران خارجی در مراسم و عزادارای‌های در ایام محرم فراهم شده که باید علاوه بر جلوگیری از ورود تحریف و خرافات در این مراسم‌ها به اصل واقعیات و پیام این قیام عظیم بپردازیم.

سالاری تصریح کرد: استفاده از نظرات روحانیون و اساتید برجسته دینی در برگزاری هر چه بهتر تعزیه‌خوانی در یزد موثر است و حضور کارشناسان، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، در کنار سازمان مردم نهاد تعزیه خوانان و تعزینه‌داران  زمینه‌ای بهتری برای تحقق اهداف در این زمینه را فراهم می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.