اصفهان- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در شهر اصفهان هنوز بیش از ۳۷ درصد ساختمان‌ها مناسب‌سازی نشده و حمل و نقل عمومی، محیط شهری، بازارها، اماکن مسکونی، تجاری و اداری بیش از پیش نیازمند مناسب‌سازی برای معلولان است.

۳۷ درصد ساختمان‌های شهر اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید صادقی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: معلولان استان اصفهان در همه رشته‌ها می‌درخشند و بیش از ۵۰ تشکل فعال در حوزه معلولان در اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۶۰۰ میلیون فرد دارای معلولیت در جهان وجود دارد که طبق آخرین آمار یک میلیون و ۲۰۰ نفر آنها در ایران زندگی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۲۰ هزار نفر در بانک اطلاعاتی معلولان هستند که ۱۰ درصد کل معلولان کشور را شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: این آمار شامل افراد دارای معلولیت خفیف و شدید، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و اوتیسم، نابینا، کم شنوا و اعصاب و روان است که ۶۲ درصد آنها را مردان و ۳۵ درصد دیگر زنان هستند.

صادقی تصریح کرد: از این میان زنان دارای معلولیت نیازهای خاص خود را دارند که باید به طور ویژه‌ای به رفع نیاز آنان پرداخت.

صادقی اذعان داشت: در شهر اصفهان هنوز بیش از ۳۷ درصد ساختمان‌ها مناسب‌سازی نشده است، حمل و نقل عمومی، محیط شهری، بازارها، اماکن مسکونی، تجاری و اداری بیش از پیش نیازمند مناسب‌سازی برای معلولان است.

وی عنوان کرد: شعار روز جهانی معلولان «اقدامی فراگیر برای تحقق جامعه‌ای پایدار و پذیرای همه معلولان» بی هیچ قید و شرط است‌.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجایی که هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد، معلولیت دلیل نقض حقوق آنها نیست.

وی ادامه داد: لایحه جامع حمایت از معلولان، قانون خوبی است که برای معلولان نوشته شده است اما هنوز در مجلس تصویب نشده و پس از آن نیازمند به خوبی عمل کردن به آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.