خرم آباد- فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۴۶ فقره قتل در هشت ماهه اخیر سالجاری خبر داد.

کشف ۴۶ فقره قتل در لرستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سردار مهدیان نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه با تفکیک مجموع ۴۶ فقره قتل کشف شده در استان، گفت: علاوه بر دستگیری ۳۲ مورد از آن‏ها، قتل‏های معوقه سال‏های گذشته نیز کشف شده و این کشفیات به ۱۰۲ درصد رسیده است.

وی درگیری‏های خانوادگی، نزاع‏های ملکی، شخصی و قبیله‏ای را از عمده دلایل و انگیزه قتل‏های کشف شده عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۹ فقره به وسیله سلاح گرم، ۷ فقره سلاح سرد و ۱۰ درصد با سایر آلات به وقوع پیوسته‏اند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه افزود: در هفته ناجا، نیروی انتظامی استان با اجرای طرح عملیاتی امنیت اجتماعی و با همکاری مستمر اصحاب رسانه رتبه برتر کشور را کسب کرد.

سردار مهدیان نسب با بیان این‏که این رتبه طبق اعلام رتبه بندی ناجا و در بین استان‏های گروه دوم کشور بوده است، افزود: در سه ماهه اخیر سال جاری جمعا ۹ درصد کاهش سرقت در استان داشته‏ایم که حاصل اجرای ۱۶ طرح پیشگیرانه و ۴ طرح عملیاتی در پاکسازی نقاط آلوده بوده است.

مهدیان نسب ادامه داد: با پیاده سازی طرح تکمیل عملیات اجتماعی ۳۵۷ نفر از ارازل و اوباش دستگیر و ۱۰۰ نفر تحت تعقیب محاکم قضایی هستند.

وی با بیان این که یک طرح مقابله با ارازل و مزاحمین خیابانی و صنوف عرضه قلیان در هفته ناجا انجام شده است، اظهار کرد: هم‏چنین در ۸ ماهه‏ی اخیر ۵۳۹ هزار و ۷۰۲ بار مرکز فوریت‏های پلیسی زنگ خورده و ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: از ۱۰۰ درصد عملیات‏های نیروی انتظامی ۷۱ درصد آن‏ها عملیاتی شده، ۳۵۰۰ نفر در طرح‏های عملیاتی ناجا شرکت کرده‏اند و بیش از۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودرو در اجرای این طرح‏ها به خدمت گرفته شده است.

فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۳ تن و ۲۰۸ کیلو مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: بخش اعظم این کشفیات در ۳ ماهه‏ی اخیر بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به میزان ۲۰ درصد افزایش کشفیات داشته‏ایم.

وی اضافه کرد: در این رابطه ۵۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۱۳ هزار و ۱۲۵ نفر قاچاقچی و معتاد متجاهر دستگیر و ۵۳ دستگاه خودروی حمل مواد نیز توقیف شده است.

مهدیان نسب هم‏چنین از کشف ۶۵هزار و ۵۲۳ قرص غیر مجاز و روانگردان در استان اشاره کرد و گفت: طی اجرای ۶۶۷ طرح موضوعی و منطقه‏ای، افراد معتاد متجاهر به ماده ۱۵ و ۱۶ کاهش آسیب‏های اجتماعی معرفی شده‏اند.

فرمانده انتظامی لرستان خاطر نشان کرد: سطح اعتیاد در استان نسبت به جمعیت پایین است، آن بخش هم که وجود دارد در شورای هماهنگی مطرح شده و امید است در کمیته‏های جمع آوری انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر محورهای استان را به شدت کنترل می‏کنیم.

مهدیان نسب با اشاره به کاهش ۳ درصدی سرقت در سال ۹۵ و ۹۶ و افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر، افزود: میانگین کشفیات استان در سال گذشته از ۸۳ درصد به ۸۹ درصد در امسال رسیده که با احتساب کشفیات برون استانی این رقم به ۱۰۲ درصد هم می‏رسد.

فرمانده انتظامی لرستان قدرت کشفیات پیشدستانه استان در سطح کشور را قابل تحسین عنوان کرد و گفت: با اقدامات هوشمندانه پلیس ۱۵۵ باند سرقت در استان متلاشی و ۵۲۴ نفر سارق حرفه‏ای و سابقه دار دستگیر شده‏اند.

وی با بیان این‏که جمع کل دستگیری‏های استان در ۸ ماهه‏ی ‏اخیر در همه‏ی جرائم ۲۸ هزار و ۷۴۹ نفر با ۲۲ درصد افزایش بوده است، یادآور شد: این آمار نشانگر افزایش جرائم نبوده بلکه نشان دهنده کنترل جرم است.

مهدیان نسب با اعلام این‏که جرائم در لرستان کاملا تحت کنترل هستند، اضافه کرد: سال گذشته در حوزه قتل ۵۶ فقره کشفیات داشته‏ایم که امسال به ۴۶ مورد رسیده است.

مهدیان نسب در بخش دیگر سخنان خود به رشد ۱۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: در راستا ۲۴۳۲ پرونده به ارزش ۶۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی لرستان به کنترل محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز دو هزار و ۳۰۰ نفر متهم و قاچاقچی دستگیر شده و ۴۹ باند قاچاق منهدم شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی تصادفات جاده‏ای، کل تصادفات استان را ۸۰۹۱ فقره برشمرد و افزود: ۱۸۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که ۴۸ نقطه آن‏ها در اولویت می‏باشند.

فرمانده انتظامی لرستان به کاهش ۳ درصدی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد وخاطر نشان نمود: در حالی که آمار تصادفات منجر به فوت کاهش داشته اما در کل آمار تصادفات در استان بالاست.

مهدیان نسب با بیان این‏که پلیس فتا لرستان یک پلیس هوشمند و دقیق بوده و در حوزه فضای مجازی ۱۰۰ درصد جرائم را کشف کرده‏ است، گفت: در زمینه جرائم فضای مجازی ۴۱۰۰ سایت مجرمانه شناسایی شده و ۲۱۷ فقره پرونده برای افراد مجرم تشکیل شده و ۲۹۹ مجرم نیز دستگیر شده‏اند.

وی مزاحمت‏های اینترنتی ، برداشت از حساب مردم و انتشار اکاذیب و کلاهبرداری رایانه ای را بیشترین جرائم در فضای مجازی برشمرد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این‏که احداث و راه اندازی پارک ترافیک یک نیاز اساسی در بحث ترویج فرهنگ ترافیک بوده و خلا آن در مرکز استان احساس می‏شود گفت: راه و شهرسازی و شهرداری خرم‏آباد بایستی این مکان را ایجاد کرده و در اختیار راهنمایی و رانندگی قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.