کرمانشاه - نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به پیش بینی شدن جبران ضررهای مناطق جنگی مثل کرمانشاه در برنامه ششم توسعه، گفت: امیدواریم دولت در بودجه سال آینده آن را لحاظ کند.

جبران ضررهای کرمانشاه در جنگ از طریق اجرای برنامه ششم توسعه/ امیدواریم دولت در بودجه سال آینده آن را لحاظ کند

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص نحوه تصویب برنامه پنج ساله ششم توسعه، با اشاره به اینکه نمایندگانی از کمیسیون های مختلف در کمیسیون تلفیق حضور داشتند، اظهار داشت: این برنامه، برنامه ای راهبردی و کلان کشوری بود و در پنج سال آینده ما دیگر برنامه ای جز این نداریم و مبنای ما همان برنامه ششم توسعه است. از کمیسیون امنیت ملی هم ۲-۳ نفر در کمیسیون تلفیق حضور پیدا کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی شدن بودجه ای خاص برای مناطق جنگی در برنامه ششم توسعه، یکی از مهم ترین بخش های این برنامه را همین بحث بودجه دانست که برای جبران ضررهایی است که مناطق جنگی مثل کرمانشاه متحمل شد اند.

وی  با اشاره به پیش بینی شدن امتیازاتی برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در برنامه ششم توسعه افزود: خدماتی از جمله بحث کسر و خرید خدمت سربازی فرزندان آن ها و همچنین بحث جانبازان زیر ۲۵ درصد، بسیجیان طرح معسرین و بسیجیانی که در طرح شهید کاظمی بوده و بازنشسته شده اند، از جمله مواردی است که در این برنامه پیش بینی شده است.

جاسمی با اشاره به اینکه در این برنامه کاهش تفاوت میان حقوق بازنشستگان و شاغلین نیز پیش بینی شده است، گفت: در آن لحاظ شده است که  حداکثر تفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

جاسمی با بیان اینکه تصویب شده است که بسیجیان طرح معسرین هم حقوقشان حداقل به یک میلیون و پنجاه هزار تومان برسد، افزود: سال به سال هم هر ساله ۲۰ درصد هم به تعداد نفرات و هم به حقوق بسیجیان طرح معسرین که بالای ۶ ماه جبهه رفته باشند، افزوده شود. همچنین رزمندگانی که ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارند، یک پایه تحصیلی هم به آن ها داده شود.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این برنامه آمده است که  کارمندانی که در مناطق عملیاتی بوده اند هم شامل ایثارگران محسوب شوند و از حق و حقوق ایثارگری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای این مصوبات از لحاظ قانونی هیچ منعی وجود ندارد، گفت: سال گذشته به شورای نگهبان هم رفت و به لطف خدا هم در اسفند ماه سال گذشته تصویب شد و به دولت هم ابلاغ شد. یعنی برنامه ششم توسعه باید از ۱ فروردین سال ۹۶ توسط دولت اجرایی و عملیاتی می شد. حال متاسفانه دولت این ها را عملیاتی و اجرایی نکرده است. البته به دستگاه ها ابلاغ شده است که آن هایی که ۶ ماه داوطلبانه جبهه دارند، از یک مقطع تحصیلی برخوردار شوند. ولی سایر موضوعات با بهانه اینکه بودجه ندارند، مسکوت مانده است.

وی با بیان اینکه امسال هم تلاش هایی برای اجرای آن شده است، گفت: در برنامه بودجه سال آینده هم امیدواریم که دولت این ها را لحاظ کرده باشد زیرا رئیس جمهور قرار است در روزهای آینده بودجه را تقدیم مجلس کند. هر چند که چشممان آب نمی خورد.

جاسمی با بیان اینکه مجلس تکلیف خودش را در این خصوص انجام داده است، افزود: هیچ جای نگرانی برای رزمندگان، ایثارگران و خانواده ها و فرزندان آن ها نیست به شرط اینکه دولت این ها را بخواهد اجرایی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.