عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق در واکنش به موضع گیری رئیس جمهور فرانسه ضد حشد شعبی اعلام کرد: اگر حشد شعبی نبود امروز داعش در قلب پایتخت فرانسه بود.

اگر حشد شعبی نبود امروز داعش در قلب پاریس حضور داشت

به گزارش قدس آنلاین، همام حمودی، عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق در سخنانی مواضع رئیس جمهور فرانسه ایمانوئل ماکرون که خواستار انحلال حشد الشعبی شده بود را محکوم کرد.

این مقام عراقی در سخنان خود اعلام کرد: صحبت های اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و خواسته وی در مورد انحلال یک ارگان رسمی و قانونی مانند حشد شعبی محکوم است. وی همچنین این نوع موضع گیری را دخالت آشکار در امور داخلی عراق دانست و اعلام کرد، چنین مواضعی از سوی همه مردم عراق محکوم است.

این نماینده پارلمان عراق در ادامه افزود: شایسته است که فرانسه به فداکاریهای قهرمانان حشد شعبی احترام بگذارد چرا که اگر این جانفشانی ها نبود امروز داعش در قلب پاریس بود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: مردم عراق از جامعه بین المللی به ویژه فرانسه انتظار دارند که از رزمندگانی که جانهای پاکشان را به نیابت از همه مردم دنیا فدا کردند، تمجید کنند.

عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق در ادامه نسبت به نادیده گرفته شدن اصول دیپلماتیک از سوی ماکرون و حتی نادیده گرفته شدن متن قانون اساسی فرانسه از سوی وی ابراز تاسف کرد و از مواضع دوگانه فرانسه در زمانی که ماکرون و دیگر مقامات دنیا دخالت در امور داخلی خودشان را رد می کنند، ابراز شگفتی کرد و گفت:  امروز می بینیم در امور داخلی کشورهای دیگر در مقابل رسانه ها دخالت می کنند.

شایان ذکر است، نوری مالکی نماینده  رئیس جمهور عراق دیروز خواسته امانوئل ماکرون در باره انحلال حشد شعبی را مخالف با قانوون اساسی فرانسه و حاکمیت ملی عراق دانست.

گفتنی است امانوئل ماکرون در خلال کنفرانس مطبوعاتی با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در پاریس از عراق خواست تا حشد شعبی را منحل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.