مشهد- دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر با مشخص شدن محورهای فراخوان این جشنواره برگزار شد.

محورهای فراخوان جشنواره ابوذر مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، هادی بختیاری، معاون فرهنگی شهردار مشهد با بیان این‌که باید تلاش کرد تا جشنواره ابوذر به جشنواره‌ای موازی با جشنواره‌های مشابه تبدیل نشود، اظهار کرد: اگر در استان افراد شاخصی  باشند که بی‌طرفانه آثار را قضاوت کنند، اولویت حضور در کمیته داوری با آنان است اما اگر چنین افرادی برای داوری رسانه‌های بومی وجود نداشت، سراغ گزینه‌های خارج از استان برویم.

مجید خرمی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا نیز در این نشست با بیان این‌که جشنواره رسانه‌ای ابوذر باید در بهترین کیفیت برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل و تعدد رسانه‌ای که در استان شاهد هستیم، لازم است تا برگزاری این جشنواره با بالاترین کیفیت برگزار شود.

وی ادامه داد: نوع نگاه به آثار و داوری مناسب می‌تواند به تداوم برگزاری جشنواره در سال‌های آینده و مشارکت رسانه‌های استان منجر شود.

در ادامه این جلسه، سید ناصر نعمتی به تشریح جزئیات موضوعی و محتوایی این جشنواره پرداخت و گفت: انتخاب موضوعات فراخوان متناسب با فضای بومی است تا شرکت‌کنندگان در این جشنواره بتوانند آثار قوی و مرتبط با محورها ارسال کنند.

وی افزود: در طرح اولیه فراخوان و محورهای جشنواره تغییراتی ایجادشده که در راستای غنای بیشتر موضوعات و فراگیری آن در فضای رسانه‌ای استان بوده است.

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی اضافه کرد: امید است با همفکری اهالی رسانه استان بتوانیم جشنواره‌ای در خورد جایگاه خبری و رسانه‌ای استان برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: محورهای مشخص شده که به تأیید اعضا رسیده در قابل فراخوان دومین جشنواره رسانه ای ابوذر منتشر و در اختیار اهالی رسانه و علاقه مندان قرار میگیرد.

شاهین فرشاد، مدیر خبرگزاری ایرنا خراسان رضوی نیز در این جلسه به جایگاه رسانه خراسان رضوی در کشور اشاره کرد و گفت: باید داورانی برای جشنواره انتخاب شوند که نگاهی حرفه‌ای و تجربی داشته و دارای سواد آکادمیک باشند.

وی، انتخاب هیأت داوران قوی را عامل دوام این جشنواره دانست و اضافه کرد: انتخاب داوران در بخش‌های مختلف باید به شکل تخصصی انجام شود تا خبرنگاران برای مقام آوردن در یک جشنواره، جشنواره ابوذر را انتخاب کنند.

پیشنهاد تشکیل کمیته تعیین داوران

علیرضا ابوترابی، معاون سیمای خراسان رضوی نیز در این جلسه  به اهمیت انتخاب هیأت داوران توانمند و خبره اشاره و اظهار کرد: خراسان ظرفیت بسیار خوبی در افراد توانمند دارد که می‌توانند داوران خوبی برای جشنواره نیز باشند.

وی با بیان این‌که افراد متخصص می‌توانند در رسانه‌ها نیز فعالیت نداشته باشند، گفت: یعنی کمیته داوران ترکیبی از افراد رسانه‌ای و افراد مستقل باشد.

در ادامه این جلسه، سمیعی، نماینده ارشاد خراسان رضوی گفت: چنین جشنواره‌ای به این شکل تاکنون در سطح استان اجرا نشده و کار موازی با آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر کاری جدید در خراسان رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.