سنندج- مسئولین ورزش شهرستان از حضور ورزشکاران در مسابقات کشوری و کسب مقام‌های آنان اطلاعی ندارند.

ورزش بیجار در فراموشخانه مسئولین استانی

قدس انلاین- گروه استان ها- علی جباریان بیجار: اگر این روزها سری به سالن‌های ورزشی بیجار بزنید، متوجه خواهید شد که چرا جوانان دیگر علاقه‌ای به ورزش ندارند یا برخی سالن‌ها به دلایل ناچیز تخریب شده است و با یک تعمیرات جزیی دوباره بازسازی وآماده استفاده می‌شود. متاسفانه در بیجار مسئولین اهمیت چندانی به ورزش نمی‌دهند که این مسئله هم به  نبود اعتبارات کافی جهت بازسازی سالن‌ها و اماکن ورزشی بر می‌گردد.

گلایه بانوان ورزشکار بیجار از بی‎توجهی مسئولین

فاطمه بابامرادی دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی کاراته می‌گوید: مهاجرت به دلیل عدم توجه مسئولین  به ورزش مهمترین برنامه آینده‎ام است و یکی از بحث‎هایی که مرا آزار می‎دهد این است که مسئولین ورزش شهرستان ما اصلا از حضور ما در مسابقات کشوری اطلاعی ندارند و نمی‎دانند که ورزش کار شهرستان‌شان چه مقام‌ هایی در طی مسابقات کسب می‌کند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه کار به جایی رسیده است که هر کس پول و بیمه دارد می‎تواند به ورزش ادامه دهد و هر کس هم که پول ندارد از ورزش کردن و شرکت در میادین ورزشی محروم می‎ماند و شهرستان بیجار از لحاظ رشته ورزشی بانوان دارای استعداد فراوانی است، اما عدم توجه مسئولین موجب دلسردی آنها شده است.

آزاده حسینی ورزشکار رشته بدمینتون گفت: متاسفانه سالن‎های ورزشی شهرستان بیجار از استاندارد لازم برخوردار نیستند و یک سالن برای رشته‎های مختلف ورزشی استفاده می‎گردد و چند سالی است که ورزش بدمینتون را به صورت حرفه‎ای با وجود تمامی مشکلات دنبال می‎کنم اما متاسفانه در حال حاضر به علت نداشتن یک سالن خط‎کشی شده و مناسب برای این رشته ورزشی پرطرفدار و نبود مربی کاردان مجبور شده‎ایم که این رشته ورزشی را کنار بگذاریم.

پیست اسکی بین‎المللی بیجار نیازمند اعتبار

خیرالله رستگاری کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار گفت: عملیات اجرای این پروژه به دلیل عدم تامین اعتبارات تعطیل گردیده وعدم نظارت کافی توسط مجری طرح عملیات ساخت و ساز این طرح عملا تعطیل شده است.

وی در ادامه افزود: برای بهینه‎سازی پیست بین‎المللی اسکی بیجار که جزو پنج طرح برتر کشور در زمینه گردشگری است، اگرچه در سال‎های گذشته ۲۰ میلیارد هزینه شده اما به دلایل مختلف این پیست در شرف نابودی است و باید هر چه سریع‎تر در سکوی بالای کوه جهت پیاده شدن و سوار شدن اسکی بازان، تامین آب مورد لزوم فازهای یک و دو، خرید تراکتور چمن‌زنی و  ترمیم چمن‌کاری فاز یک، حفاری کانال و لوله‌کشی به فاز دوم، ساخت اتاقک در بالا و پایین کوه و ساخت آلاچیق از جمله مشکلات ساختاری و رفاهی این طرح بزرگ است.

اداره ورزش بیجار محل تجربه‌اندوزی مدیران ورزشی است

سهراب درویشی رییس سابق هیئت دوچرخه سواری بیجار گفت: در حوزه ورزش وجوانان مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری تعیین شوند و تصمیم اداره کل ورزش وجوانان استان کردستان در انتصاب سرپرست این اداره بر تصمیم درستی بود و تاکنون ورزش بیجار به علت تصمیم‌های اشتباه در انتخاب مدیران ضربه‌های زیادی خورده و متاسفانه پیشرفتی در ورزش بیجار دیده نشده و هرچه جلوتر می‌رویم در حوزه ورزش مانند سایر حوزه‌های جمعیتی، پیشرفت شهری، امکانات رفاهی، بهداشتی و... نسبت به کم جمعیت‌ترین شهرهای استان فاصله می‌گیریم.

وی در ادامه افزود: تغییر مجدد سرپرست اداره ورزش و جوانان ظلم در حق کسانی است که عاشقانه و بدون هیچ چشم داشتی دوست دارند در جامعه‌ای سالم و پویا فعالیت کنند و تفریح و اوقات فراغت‌شان به دغدغه و حاشیه‌سازی تبدیل نگردد و اگر مدیرانی از قبل، اعتراضاتی به اداره کل نداشته‌اند شاید دغدغه‌شان کمتر از سرپرست فعلی که دغدغه حل مشکلات ورزش بیجار و رساندن آن به گوش مسئولین بالا دستی را دارد، نبوده است. بیجار نیاز دارد به شکوفایی سال‎های گذشته برسد و این موضوع نباید منجر به تصمیم‌گیری در تغییر مدیریت ورزش شود.

وضعیت استخر سرپوشیده بیجار نا معلوم می باشد

رییس هیئت شنای بیجار اظهار کرد: در شهرستان بیجار با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر فقط یک استخر فعال است در حالی که استخر ۱۷ شهریور که حدود ۲ سال است تعطیل می‌باشد،  تنها با  اعتبار ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود و نیز استخر نیمه کاره آموزش و پرورش  نزدیک به چهار  می‌شود به بهره‌برداری نرسیده است.

رییس هیئت شنای بیجار گفت: متاسفانه مسئولین هیچ‌گونه اهمیتی برای ورزش شنا با وجود قهرمانان استانی و کشوری قائل نمی‌شوند. هزینه وسایل‌های شنا و ورزش‌های آبی بسیار زیاد است و هیئت شنا به دلیل نداشتن هیچ‌گونه بودجه‌ای توان خرید آن‌ها را ندارد و تنها استخری که در بیجار فعال است، استانداردهای کافی جهت تمرینات حرفه‌ای را ندارد.

ضعف زیرساخت‌های ورزش بیجار

یکی از فعالان ورزش بیجار در رابطه با ضعف سالن‌های ورزشی اظهار کرد: متاسفانه در بیجار از یک سالن فوتسال با زمین مناسب هم محروم هستیم و وقتی که می‌خواهیم در سالن حرکت کنیم پایمان به کفپوش نامناسب و فرسوده سالن‌ها گیر می‌کند و در فصل زمستان به دلیل نبود بخاری و موتورخانه نامناسب  فضای سالن‌ها بسیار سرد است.

محمدالله‎کرمی افزود: از تمام مسئولین خواهشمندیم کاری کنند تا تمامی جوانان رو به ورزش مورد علاقه خود آورده تا دچار مشکلات اجتماعی و آسیب‌های در کمین نشسته نشوند.

کرمی ادامه داد:  ای کاش مسئولین مقداری به تفریحات و ورزش جوانان توجه می‌کردند تا بتوانند استعدادها و توانایی‌هایی که دارند را در ورزش مورد علاقه‌شان بروز دهند.

این فعال عرصه ورزش افزود: امیدواریم که در آینده به مشکلات ورزش این شهرستان محروم رسیدگی شود تا بتوانیم در تمامی رشته های ورزشی در کشور بدرخشیم و مایه سرافرازی استان کردستان و شهرستان بیجار شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.