حزب کنگره مردمی یمن ضمن پافشاری بر موضع خود در مقابله با ائتلاف سعودی متجاوز به یمن اعلام کرد اظهارات روز گذشته ریاست این حزب اشتباه تعبیر شده است.

پافشاری کنگره مردمی یمن بر مقابله با «ائتلاف متجاوز سعودی»

به گزارش قدس آنلاین، حزب کنگره مردمی یمن به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین این کشور اعلام کرد که از هر تلاشی برای متحد کردن صفوف داخلی یمن استقبال می کند و یادآور شد که رویکرد حزب کنگره مردمی یمن مخالفت با تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن است.

بر اساس بیانیه ای که در پایگاه الکترونیکی این حزب منتشر شده است و در اشاره به درگیری های اخیر در صنعا میان نیروهای انصار الله و کنگره مردمی یمن، حزب صالح اعلام کرد که از تلاش ها برای اتحاد داخلی یمن و کاهش تنش ها استقبال می کند.

در این بیانیه آمده که موضع و رویکرد کنگره مردمی یمن برای مقابله با تجاوزهای صورت گرفته علیه یمن، با شراکت یا بی شراکت انصار الله همچنان ثابت و استوار و پایدار است و اظهارات اخیر «علی عبدالله صالح» در خصوص جنگ علیه یمن، با هدف برخی برای توجیه اقدامات خصمانه علیه مردم یمن، اشتباه تفسیر شده است.

این بیانیه در حالی منتشر شده که شبکه خبری الجزیره هم گزارش داد که علی عبدالله صالح از حزب الله و ایران خواسته است که برای حل اختلافات با حوثی ها وساطت کنند. این درحالی است که قبلا برخی منابع از تلاش های میانجی گرایانه عمان برای توقف درگیری میان انصارالله و کنگره ملی یمن خبر دادند.

از سوی دیگر شبکه خبری العربیه نیز به نقل از «عادل شجاع»  یکی از اعضای حزب کنگره مردمی یمن مدعی شده که بیانیه منسوب به کنگره مردمی یمن صحت ندارد و پایگاه الکترونیکی حزب، هک شده است.

عادل شجاع مدعی شده است که کنگره مردمی یمن از تصمیمات خود عقب نشینی نکرده است و مقدماتی در سطح نظامی و مردمی در حال آماده سازی است و اوضاع طی چند ساعت آینده تغییر خواهد کرد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.