۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 577080

یزد- شهروندان یزد در گفتگو با روزنامه قدس مشکلات موجود در استان یزد را بیان کردند.

حرف مردم

بوی نامطبوع فاضلاب
در بسیاری از نقاط شهر یزد، بوی نامطبوع فاضلاب استشمام می شود، انتشار این بو سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان است و باید اصلاح شود. جوی‌های آب کنار خیابان باید تمیز و پاکسازی ودریچه‌های فاضلاب باید محکم شوند.

ترافیک و کلافگی شهروندان

به دلیل وجود مطبهای بی شمار پزشکان در خیابان طالقانی یزد، برای ساکنین و مردم مشکلاتی ایجاد شده است، از ساعات بعدازظهر تا انتهای شب ترافیک سنگینی در این خیابان حاکم است، خواهشمندیم مسئولان چاره ای برای این معضل  بیندیشند.
خیابان سلمان فارسی نیزکه حجم ترافیک سنگینی دارد، بدون خط‌کشی برای هدایت رانندگان است و آسفالت این خیابان نیازمند ساماندهی است، اما به‌صورت جدی، مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است. امیدواریم با مدیران جدید شهرداری، این رویکرد تغییر کند.
ترافیک کوچه آبشاهی سنگین و نیازمند ساماندهی است. اهالی محله از این وضعیت بسیار شاکی هستند و انتظار دارند مسئولان برای ساماندهی وضعیت ترافیکی این خیابان اقدام کنند. فعالیت واحدهای تجاری متعدد بویژه پارچه‌فروشی‌ها، مشکلات ترافیکی بسیاری ایجاد کرده است و باید به این وضعیت رسیدگی شود.

دست صنایع را بگیرید

بسیاری از صنایع و کارخانه‌های استان به‌دلیل رکود و نبود متقاضی برای اجناس تولیدشده به سمت کاهش تولید و تعطیلی کشیده شده‌اند. دراین وضعیت بحرانی لازم است مسئولان دست به دست هم دهند تا این واحدها سرپا بمانند و تعطیل نشوند؛ با تعطیل شدن کارخانه ها، مشکلات بسیاری ازجمله بیکاری کارگران ایجاد می شود.

طولانی شدن طرح های عمرانی
از اوایل مهر ماه، برخی معابر اصلی شهر در حال بازسازی و مرمت هستند. این معابر محل رفت‌وآمد شهروندان هستند و لازم است عملیات مرمت آن‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. مسدود شدن این معابر برای اجرای عملیات بهسازی آسفالت، موجب می‌شود در ساعات پایان کار اداره ها و تعطیل شدن مدارس، معابر پرترافیک شود. سرعت عمل در مرمت می‌تواند این ترافیک را زودتر روان کند.

نابسامانی پیاده روها
به دلیل مناسب نبودن پیاده روها، مردم از بلوارهای شهر یزد برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استفاده می کنند و متاسفانه پیاده‌روهای بلوارها ساماندهی نشده است؛ ازاین‌رو بیشتر دوچرخه‌سواران و راکبان از مسیررفت وآمد خودروها برای این ورزش‌ها استفاده می‌کنند که با توجه به دید ناکافی رانندگان در شب، این وضعیت بسیار خطرناک و جان شهروندان را در معرض خطر قرار می دهد. اگر پیاده‌روها مرمت و ساماندهی شود، دوچرخه‌سواران می‌توانند بدون خطر حرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.