۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 577131

خبرسازی برخی رسانه‌ها و کانال‌های خاص در مورد درگیری لفظی شدید میان محمدجواد ظریف با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی که طراحی شده بود تا تهران و ریاض را در آستانه یک نزاع سخت جلوه دهد خیلی زود با واکنش وزیر خارجه ایران خنثی شد.

خبرسازی سعودی‌ها لو رفت

قدس آنلاین- خبرسازی برخی رسانهها و کانالهای خاص در مورد درگیری لفظی شدید میان محمدجواد ظریف  با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی که  طراحی شده بود تا تهران و ریاض را در آستانه یک نزاع سخت جلوه دهد خیلی زود با واکنش وزیر خارجه ایران خنثی شد. شنبه شب خبر درگیری شدید و مشاجره ظریف با جبیر در کانالهای خبری فراگیر شد. خبری که مدعی بود این دو به شدت سیاستهای کشورهای یکدیگر در منطقه را به باد انتقاد گرفته و یکدیگر را به حمایت از تروریسم و تهدید امنیت منطقه متهم کردهاند. همان زمان البته ساختگی بودن این خبر قابل فهم بود زیرا گزیدهای از سخنان ظریف در اجلاس رم به عنوان پاسخهای او به ادعاهای جبیر استفاده شده بود که این کپیبرداری به راحتی قابل تشخیص بود.

 در این خبر حتی عنوان شده بود که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با بی‌حوصلگی به مشاجره ظریف و جبیر واکنش نشان داده و گفته که از این دعواها خسته شدهایم و دو کشور باید هرچه سریعتر مذاکره را آغاز کنند.

سخنرانی در ۲ روز متفاوت

دیروز هم سخنگوی وزارت خارجه به این موضوع واکنش نشان داد و آنرا یک خبر سازی آشکار و با نیّات و اهداف خاص خواند چرا که اساساً سخنرانی ظریف و جبیر در نشست گفتگوهای مدیترانه در دو روز جداگانه صورت پذیرفته است. هم محمدجواد ظریف در حاشیه یک همایش که در تهران برگزار میشد گفت: من و آقای لاوروف اصلاً یکدگیر را ندیدیم(که او بخواهد به ما توصیهای برای مذاکره بکند).

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.