امام جمعه موقت گرگان با بیان این که مذهب هیچ گاه دلیل اختلاف در گلستان نبوده است ، گفت: همیشه استان گلستان به عنوان استان نمونه در موضوع وحدت بوده است.

مذهب هیچ گاه دلیل اختلاف در گلستان نبوده است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت الاسلام قاسم لیوانی به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت و پیروزی در هر جامعه ای اتحاد و وحدت مردم آن جامعه است وپیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه وحدت و همدلی ملت ایران رخ داد. 
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای وحدت بیشتر مسلمین و با توجه به اهمیت میلاد پیامبر گرامی اسلام، این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد، گفت: بدون شک بر همگان ثابت شده که اتحاد و وحدت بین مسلمانان، آقائی و بزرگی در هر جامعه به همراه دارد و امام خمینی (ره) با ایجاد این وحدت در ایران، قدرت و بزرگی، عزت و عظمت ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و ما باید این مسیر و شیوه را ادامه دهیم.
امام جمعه موقت گرگان در ادامه با بیان این که علما و روحانیون همیشه باید پرچمدار وحدت در جامعه باشند، گفت: اگر بین علمای شیعه و سنی اختلاف باشد قطعا مردم نیز از آنان پیروی می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین لیوانی تصریح کرد: ضرورت دارد علمای شیعه و سنی با هم متحد باشند ومنظور از اتحاد این است که در مسائل اجتماعی و سیاسی با هم اختلاف نکنند چرا که باعث سوء استفاده دشمن می شود. 
امام جمعه موقت گرگان نداشتن سعه صدر و همیشه خود را بر حق دانستن و نداشتن تعامل و گفتگو با یکدیگر را از جمله موانع وحدت عنوان نمود و گفت: اگر منیت و خودبینی را کنار بگذاریم و گفتگو کنیم می توانیم بیشتر به وحدت نزدیک شویم.
وی ادامه داد: مردم مسلمان باید بیشتر به مسئله وحدت توجه کنند تا فریب دشمنان اسلام را نخورند چرا که دشمنان هدفی جز ایجاد تفرقه بین مسلمانان ندارند.
حجت الاسلام و المسلمین لیوانی گفت: بنابراین بین مسلمانان شیعه و سنی باید وحدت و همدلی بیشتری برقرار باشد تا بتوان اینگونه با استکبار و استعمار در جهان مبارزه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.