بجنورد- استاندار خراسان شمالی با بیان این که نگاه خاصی به نسل کودکان و نوجوانان داریم، گفت: برای حمایت از کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور در بخش های اقتصادی و اجتماعی به مهارت آموزی و توانمندسازی نیاز داریم.

توانمندسازی و مهارت آموزی ضرورت روز حوزه کودک و نوجوان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست مشترک شماری از مدیران این استان با دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: یکی از موارد توانمند سازی ما برای حوزه کودکان، توانایی جسارت دادن به آنان است تا بتوانند از حقوق خود دفاع و آن را مطالبه کنند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم آموزش وپرورش باید آموزش مهارت باشد و این مهارت آموزی را باید از مهدهای کودک و با ترویج و فرهنگ سازی بازی های کودکانه و آموزش مهارت های متناسب با سن کودکان آغاز کرد.

صالحی در بخش دیگر سخنان خود آموزش و توانمند سازی کودکان را به مانند حک کردن بر روی سنگ برای ماندگاری و اثر گذاری بیشتر تشبیه کرد.

وی هم چنین به موضوع حل اختلاف دستگاه های دولتی هم اشاره کرد و افزود:مرجع حل اختلاف دستگاه های دولتی، استانداری است که استانداری خراسان شمالی هم به تایید معاونت حقوقی ریاست جمهوری، سال گذشته توانست موفق به کسب رتبه نخست حل اختلاف دستگاه های دولتی با 29 موضوع حل شده شود.
 
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این نشست به اهمیت فراوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تنها مرکز تخصصی آموزش‌های غیررسمی کودکان در کشور اشاره کرد و گفت:به نظر ما باید تمام آموزش های تخصصی حوزه کودکان زیر نظر این کانون انجام شود و این کانون به دیگر مراکز آموزشی مجوز ارائه دهد.
مظفر الوندی با اشاره به این که کودکان و نوجوانان سرمایه کشورهستند و باید از ظرفیت موجود کانون نهایت بهره را ببریم و از تشکیلات موازی پرهیز کنیم، ادامه داد: باید آیین‌ نامه‌ ای در کشور تصویب شود تا نهادها برای آموزش کودکان، مجوزهای لازم و تخصصی را از کانون اخذ کنند.
وی با تاکید بر موفقیت‌آمیز و ثمربخش بودن فعالیت ‌های کانون گفت: اتفاقی که در چند سال اخیر رخ ‌داده این است که کانون خود را معرفی کرده و حضوری گسترده در بین مخاطبان پیداکرده است و در حال حاضر مردم کانون را بهتر می‌شناسند و به برنامه‌های آن اعتماد دارند.
الوندی با بیان این که استان خراسان شمالی باید به ارائه تحلیلی از وضعیت حوزه کودکان و نوجوانان خود بپردازد، تصریح کرد:باید در این مسیر از ظرفیت سمن ها و خیران نیز استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.