وقتی پای اماراتی هم در پشت پرده فتنه جدید یمن به چشم خورد. تنها روش ممکنی که می شد پیامی محرض به ائتلاف عربی سعودی ها فرستاد همین بود که انصارالله انتخاب کرد. آنها با شلیک موشک بالستیک خود به پایگاه اتمی گران قیمت اماراتی ها نشان دادند که هم توان موشکی یمن به قدری هست که بتواند تمام منافع سعودی ها و اماراتی ها را در منطقه به خطر بیازندازد و هم ثابت کردند که یک ملت در شرایط اضطراری برای حفظ تمامیت عرضی خودش تا چه اندازه می تواند متکی به استفاده از سلاح های دوربرد موشکی باشد.

پیامی برای تفرقه ائتلاف سعودی

قدس آنلاین- امری که این روزها با فشار اروپایی ها و درخواست آمریکا به کشورمان در قالب زمینه سازی برای ایجاد مذاکرات «برجام ۲» در حال پیگیری است. در واقع اگر یمن همین تعداد موشک کوتاه برد و میان برد را نیز نداشت، در برابر تهاجم غیر انسانی و ظالمانه کمپین سعودی نمی توانست تا امروز مقاومت کند.

حمایت عربستان از کودتای ساختگی عبدالله صالح

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، اتفاقات و درگیری‌های اخیر در صنعاء را «فتنه» نامید و از «علی عبدالله صالح» ‌ رئیس جمهور پیشین یمن خواست تا «عاقلانه» رفتار کند.یک منبع مطلع از اتفاقات یمن فاش کرد که «طی دو هفته گذشته تماس‌های فشرده‌ای میان علی عبدالله صالح و ائتلاف عربی به رهبری عربستان بوده تا طرحی جدید برای به قدرت رسیدن فرزند علی‌عبدالله صالح در یمن تکمیل و آماده شود». 

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد نوشت: علت کودتای صالح علیه حوثی‌ها و دم زدن علنی او از عربستان، برنامه‌ای است که پشت پرده در ابوظبی در جریان است و هدفش بازگرداندن خانواده صالح به صحنه یمن است زیرا که عربستان با این مسئله موافقت کرده چون در عرصه نظامی یمن ناکام مانده و در عرصه سیاسی در پی تمام کردن نبرد است.

رأی الیوم نوشت: منابع ما می‌گوید صحنه یمن بشدت به این مسئله واکنش نشان داده و عربستان نیز اقدامات امنیتی فشرده‌ای در جبهه‌های مختلف با یمن در منطقه عسیر در دستور کار قرار داده و یک چشمش به مصالحه‌ای است که امارات با حزب المؤتمر به ریاست صالح در دستور کار قرار داده است.

رأی الیوم نوشت: گزارش‌های غربی که ما از آن اطلاع پیدا کردیم، این راهی را که عربستان و امارات برای یکسره کردن کار در یمن انتخاب کرده‌اند، دشوار و پیچیده خوانده و گفته که مملوء از خطر است چرا که ایران نمی‌تواند اجازه شکست حوثی‌ها در یمن را بدهد و صالح هم نمی‌تواند وضعیت نظامی را بسرعت و قاطعانه به سود خود خاتمه دهد؛ البته اگر درگیری فراگیری حاصل شود.

رأی الیوم نوشت: وضعیت در جنوب عربستان در یک ماه گذشته بخصوص با وجود تهدیدهای امنیتی مستقیم و ترس از شلیک موشک‌های بیشتر [از یمن] به عربستان، [برای ریاض] بسیار سخت بوده است.

«یمن»، تأسیسات اتمی امارات را هدف موشک «کروز» قرار داد

شبکه المسیره یمن نیز اعلام کرد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، تأسیسات اتمی «براکه» در ابوظبی امارات را هدف موشک قرار داده استنیروگاه اتمی ۳۰ میلیارد دلاری «براکه» در ابوظبی امارات، در ۵۳ کیلومتری غرب شهر الرویس، یکی از نیروگاه‌های کشور امارات و اولین نیروگاه اتمی این کشور با ظرفیت تولید ۵۶۰۰ مگاوات شامل ۴ رآکتور ۱۴۰۰ مگاواتی مدل APR-۱۴۰۰ طراحی شرکت برق کره (KEPCO) از نوع رآکتور آب فشرده پیشرفته است. قرار بود این نیروگاه امسال (۲۰۱۷) کار خود را آغاز کند.این خبر در حالی منتشر شد که یک منبع به روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» اعلام کرد که علت آشوب اخیر در صنعاء، طرح امارات و عربستان برای بازگرداندن خانواده علی عبدالله صالح به قدرت در یمن بود 

یگان موشکی یمن که عربستان و امارات را دو متجاوز اصلی به این کشور می‌داند، پنجشنبه ۳۰ نوامبر، یک فروند موشک بالستیک میان‌برد به هدفی نظامی در عربستان شلیک کرده بود. منابع یمنی گفته بودند آن موشک نیز به هدف موردنظرش اصابت کرده است.

در خصوص نقش امارات در آشوب روزهای اخیر در صنعاء، وبگاه رأی الیوم همچنین به نقل از منبع مطلع خود فاش کرد که «طی دو هفته گذشته تماس‌های فشرده‌ای میان علی عبدالله صالح و ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات بوده تا طرحی جدید برای به قدرت رسیدن فرزند علی‌عبدالله صالح در یمن تکمیل و آماده شود.»

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد نوشت: علت کودتای صالح علیه حوثی‌ها و دم زدن علنی او از عربستان، برنامه‌ای است که پشت پرده در ابوظبی در جریان است و هدفش بازگرداندن خانواده صالح به صحنه یمن است زیرا که عربستان با این مسئله موافقت کرده چون در عرصه نظامی یمن ناکام مانده و در عرصه سیاسی در پی تمام کردن نبرد است.همزمان با این اتفاقات، مقامات جنبش انصارالله و دولت در صنعاء اعلام کرده‌اند که وضعیت تحت کنترل است. وزات کشور نیز از محاصره «بقایای شبه‌نظامیان خائنان در نقاطی در صنعاء» خبر داد

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.