تربت جام ـ رئیس اداره سینمایی وسمعی بصری خراسان رضوی با اشاره به اینکه سینما در شهرهای مرزی و تلفیقی می تواند به عنوان یک مکان فرهنگی ـ تفریحی برای خانواده ها به شمار آید گفت: در حال حاضر خلاء کمبود سینما در تربت جام و دیگرشهرهای خراسان رضوی مشهود است.

خلاء نبود سینما در تربت جام مشهود است

عباس خوش آهنگ در حاشیه سفر به تربت جام ودربازدید از سینما تربت جام ظهر دوشنبه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: تربت جام به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای خراسان رضوی و جمعیتی بالغ بر ۳۰۰هزار نفر یک سینمای استاندارد ندارد خوشبختانه با توجه به بازسازی سینمای وحدت تربت جام و هزینه های هنگفت شهرداری این سینما بصورت بلا تکلیف درآمده است وجای خالی تماشاگران در این سینما احساس می شود و در صورت تایید کمیسیون ماده ۵ (مربوط به آیین نامه راه اندازی سالن های نمایش) هم مجوز بازگشایی سینما صادر شود و هم حمایتهای لازم بعمل خواهد آمد.

وی گفت: با توجه به کاربری این ساختمان که قبلا سالن سینمایی بوده شرایط لازم برای نمایش فیلم مهیا است که متاسفانه بعد از بازسازی این مکان به تالار فرهنگی تبدیل شده که لازم است برای صدور مجوز نمایش فیلم تغییراتی انجام شود.

رئیس اداره سینمایی وسمعی بصری خراسان رضوی به سیاست های این اداره اشاره کرد و گفت: پیگیر توسعه سینما از طریق بخش خصوصی هستیم و در حقیقت می خواهیم پردیس های سینمایی در شهرستان های بزرگ استان شکل بگیرد تا نمایش فیلم بصورت متنوع و همراه با ذائقه های متنوع سنی انتخاب شود و دولت هم در بخش تجهیزات می تواند کمک های موثری انجام دهد بطوریکه در حال حاضر برای تشویق بخش خصوصی آمادگی لازم وجود خواهد داشت.

سال ۹۷هیچ شهرستانی بدون سینما نخواهد بود

عباس خوش آهنگ در ادامه از افتتاح دو پردیس سینمایی و ۱۵ سالن سینما مجهز با استانداردهای لازم طی چند روز آینده در مشهد مقدس خبر داد وگفت: در حال حاضر در خواست برای ایجاد سینما در استان زیاد شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۷هیچ شهرستانی در خراسان رضوی بدون سینما نخواهد بود.    

این مسئول فرهنگی از نمایندگان دولت در شهرستان ها در خواست کرد فضای سرمایه گذاران فرهنگی در شهرستان های کوچک ایجاد کنند و از حمایت دولت برای امتیازات بیشتر به بخش خصوصی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: رونق سینما در مناطق مرزی و تلفیقی در جهت جلوگیری از اشاعه فرهنگی های وارداتی موثر خواهد بود و باید تمام شهرستان های مرزی با همکاری دولت و بخش خصوصی برای ایجاد سینما شکل بگیرد.

وی در رابطه با رونق اقتصادی سینما در شهرستان ها گفت: تولیدات ارزشمند سینمایی بصورت فاخر بوده و اکنون هم سرمایه گذار و هم دولت برای تجهیز سینمایی مدرن حرکت می کند و نباید این حرکت را با سالهای گذشته مقایسه کرد و سینما الان بسوی کیفی سازی و توسعه حرکت می کند نه آزمون و خطا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.