سازمان هواشناسی اعلام کرد با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور دمای هوای این مناطق ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و استان‌های شمالی کشور آخر هفته شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

برف و باران در شمال/ دمای غرب کشور به منفی ۱۰ می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی از  فردا سه شنبه تا اواسط وقت چهارشنبه دراستانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا ۴تا ۸ درجه افزایش می یابد که بطور نسبی موجب افزایش نسبی سرعت باد در گیلان و اردبیل خواهد شد و در برخی نقاط با وزش باد شدیدجنوبی همراه خواهد بود.

احد وظیفه افزود: روز چهارشنبه وزش باد در کشور عراق شدت می‌گیرد که احتمالا موجب گردوخاک در این مناطق شده و در این صورت استانهای ایلام و خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

به گفته وی از چهارشنبه شب یک سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و بارش باران و برف همراه با وزش باد روز پنج شنبه نیمه غربی کشور را فرا می گیرد. روز جمعه با نفوذ جریانهای شمالی و هوای سرد در نیمه غربی کشور کاهش ۵تا ۱۰ درجه دما پیش بینی می شود و بعد از ظهر پنجشنبه بارش در سواحل غربی گیلان تشدید خواهد شد. روز جمعه بارش در استانهای ساحلی دریای خزر بویژه در مازندران تشدید می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تشریح کرد: روز پنج شنبه بارش باران و برف درآذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد و شمال خوزستان که بارش در غرب و شمال غرب ابتدا  به شکل باران و سپس بتدریج با سرمایش هوا تبدیل به برف می شود و همچنین بارش قابل ملاحظه باران در گیلان، غرب مازندران از پنجشنبه شب را شاهد خواهیم بود.

وظیفه ادامه داد: روز جمعه بارش باران در مناطق جلگه ای گیلان، مازندران و گلستان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دامنه های شمالی البرز و  بارش برف درخراسان شمالی، ارتفاعات البرز در شمال استانهای تهران، البرز و  سمنان رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: مهمترین تاثیر این سامانه بارش برف و کاهش قابل توجه دما از پنجشنبه تا شنبه است که انتظار می‌رود کمینه دما در مناطق شمال غرب و غرب کشور در روز شنبه بین ۵- تا ۱۰- درجه سلسیوس برسد.

وظیفه در پایان گفت: وزش باد همراه با بارش برف ضمن ایجاد لغزندگی در جاده موجب کولاک برف بویژه در جاده های کوهستانی خواهد شد  بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در روزهای ذکر شده در جاده های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.