سخنگوی کرملین اعلام کرد که ادعاها درخصوص تاثیرگذاری مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید بر واکنش روسیه به تحریم های آمریکا یک ادعای پوچ است.

ادعای تاثیرگذاری فلین بر واکنش مسکو به تحریم های آمریکا پوچ است

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خود شخصا درمورد پاسخ به اقدامات محدودکننده یا سایر اقدامات آمریکا علیه روسیه تصمیم می گیرد و این ادعا که «مایکل فلین» مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در این روند نفوذ داشته، مضحک است.

پسکوف گفت: فلین نمی توانست چیزی از «سرگئی کیسیلیاک» سفیر سابق روسیه در آمریکا، درخواست کند، و این درخواست ها را حتی نمی تواند از رئیس جمهور روسیه داشته باشد. بنابراین، این یک ادعای کاملا پوچ است.

وی افزود: تصمیمات در خصوص آمریکا توسط پوتین اتخاذ می شود و فلین نمی توانست هیچ درخواست اضافی داشته باشد. جزئیات هرگونه ارتباط بین کیسیلیاک و فلین در دوران کاری او در وزارت خارجه باید از طریق رئیس هیأت دیپلماتیک روسیه پیگیری شود و کرملین اطلاعاتی در این خصوص ندارد، اما جزئیات مکالمات بین رئیس جمهور و سفیران منتشر نخواهد شد.

پسکوف تصریح کرد: اطلاعاتی که پوتین از سفیران دریافت می کند به هیچ کس مربوط نیست. رییس جمهور تصمیم خود را به طور مستقل اتخاذ میکند، همان گونه که او بارها گفته است که فقط منافع ملی روسیه را در تصمیم گیری ها، لحاظ می کند.

گفتنی است که فلین متهم به این است که اظهارات دروغینی درباره مکالماتش با کیسلیاک به اف بی آی داده است. وی در ماه فوریه براثر اتهاماتی مبنی بر عدم افشای کامل محتوای مکالماتش با کیسلیاک استعفا داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.