سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از گزینه های این تیم برای بازیهای تدارکاتی جام جهانی خبر داد و نام ایتالیا را هم بر زبان آورد.

حریفان تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران مشخص شدند/ از ایتالیا تا تیم های شاخ آفریقا

به گزارش قدس آنلاین، کارلوس کی روش که پس از نشست عصر امروز دوشنبه خود با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب به موارد مطرح شده در این نشست پرداخت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ابتدای صحبت هایش به انتخاب مدیر جدید روابط عمومی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: از اینکه آقای جوادی به عنوان مدیر روابط عمومی فدراسیون انتخاب شده است بسیار خوشحالم و امیدوارم با حضور ایشان بتوانیم برنامه های تیم ملی را بهتر پیش ببریم. 

کی روش در مورد جلسه ای با مهدی تاج نیز گفت: جلسه امروز ادامه جلسه من با آقای تاج در مسکو بود. این فرصت فراهم شد که با تمرکز بیشتری برنامه های تیم ملی را مرور کنیم. به دلیل اینکه برنامه های تیم ملی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در نشست با آقای تاج به طور کامل این برنامه ها را مرور کردیم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: با نظر خانواده فوتبال ایران موافق هستم که در گروه بسیار دشواری قرار گرفتیم و کار بسیار سختی پیش رو داریم. کار ما واقعا بسیار سخت است و همه باید کنار هم باشیم تا رسیدن به جام جهانی. برای موفقیت باید همه از برنامه های تیم ملی حمایت کنند. درست است که کار دشواری داریم اما هیچ چیز دور از دسترس نیست. صعود به مرحله بعدی جام جهانی غیرممکن نیست. 

وی ادامه داد: کاری دشواری پیش رو داریم و اولین کاری که باید انجام دهیم این است که بازیکنان را به طور کامل برای حضور در این رویداد بزرگ آماده کنیم. در ماه مارچ دو بازی خواهیم داشت که باید حریفان ما شبیه تیم های اروپایی یا آمریکای لاتین باشند. در ماه می که اردیبهشت سال آینده خواهد بود مشکل بزرگی خواهیم داشت و آن اینکه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به تعویق نیفتاد. به خاطر اینکه آن روزها فیفا دی نیست فقط باید از تیم های نزدیک و همسایه به عنوان حریف انتخاب کنیم. مثل تیم های ازبکستان و لبنان. سه بازی دوستانه دیدار برگزار می کنیم و سعی می کنیم با تیم هایی بازی کنیم که از شمال آفریقا باشند مثل مصر، تونس و یا الجزایر.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: به خاطر اینکه در اردیبهشت لیگ قهرمانان آسیا با اردوی بدنسازی تیم ملی تداخل خواهد داشت باید برای بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می کنند یک برنامه خاص را در نظر بگیریم که آمادگی های لازم را داشته باشند. تنها یک راه حل خواهیم داشت و اینکه تقاضای کمک بکنیم از مربیان و باشگاه ها برای همکاری بیشتر. تقاضای ما هم این است که بعد از هر بازی لیگ یک روز یا یک روز و نیم بازیکنانی که مد نظر ما هستند را در اختیار تیم ملی قرار دهند. 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم شانس خودمان را برای صعود به مرحله بعد افزایش خواهیم داد اما اگر نتوانیم این کار را بکنیم قطعا بازیکنان داخلی با مشکل مواجه خواهند شود. البته خودمان هم با مربیان باشگاهی هم صحبت خواهیم کرد تا مطمئن شویم که می توانند به من اعتماد کنند. تاکید می کنم که برنامه ها باعث نمی شود که با سطح بازیکنان در لیگ تداخل نخواهد داشت. امیدوارم مربیان هم به من اعتماد کنند و ایمان داشته باشند که من می دانم دارم چکار می کنم. می توانیم با اعتماد دو طرفه با هم همکاری داشته باشیم. 

کارلوس کی روش در ادامه توضیحاتش پیرامون حریفان ایران گفت: اسپانیا و پرتغال هر کدام مدعی قهرمانی در جام جهانی هستند. مراکش هم تیمی قدرتمند است. ما رویداد بزرگی پیش رو داریم و این را می گویم که بزرگترین چالش مربیگری من همین دیدارها خواهد بود. ضمن اینکه بزرگترین چالش فوتبال ایران هم حضور در جام جهانی است. اگر گروه این دوره را با دوره های قبل مقایسه کنید متوجه می شوید که این دوره گروه بسیار سخت تری داریم. 

وی ادامه داد: با این حال بازهم تاکید می کنم که اگر همه حمایت کنند ما بازهم شانس خواهیم داشت. شاید کم باشد اما قطعا ما با حمایت همه می توانیم میزان این شانس را برای صعود افزایش دهیم. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حریفانی که برای آماده سازی انتخاب خواهد کرد گفت: تیم هایی که در جام جهانی حضور ندارند و تیم های اروپایی مثل ایتالیا، بلغارستان، رومانی، بوسنی و حتی کرواسی هستند می توانند گزینه های مناسبی برای بازی تدارکاتی برای شبیه سازی بازی با تیم های اسپانیا و پرتغال باشد. آفریقایی ها هم برای مراکش. به نظرم بازی ایران و مراکش برای ما حکم فینال جام جهانی را خواهد داشت. 

کی روش ادامه داد: همانطور که بارها اعلام کرده ام دو حریف ما مدعی قهرمانی جهان هستند و به عنوان یک مدعی وارد روسیه می شوند. کار ما به همین خاطر سخت است و باید تلاش زیادی کنیم. این بازیها مثل موش و گربه است و یکی موش خواهد بود و یکی هم گربه. 

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: یکبار دیگر از مربیان و باشگاه ها می خواهم که به تیم ملی کمک کنند تا بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم. اگر این حمایت ها صورت بگیرد قطعا شانس ما برای صعود افزایش خواهد یافت. 

وی در واکنش به این اظهار نظر که اسپانیایی ها عنوان کرده اند تیم ملی ایران را نباید دست کم گرفت چرا که سرمربی بزرگی دارد گفت: حریفان شروع کرده اند آنالیز کردن تیم ها. همانطور که ما هم شروع کردیم به بررسی و آنالیز کردن حریفان. البته اسپانیا و پرتغال که همه چیزشان مشخص است. اما تلاش خود را برای بررسی دقیق مراکش آغاز کرده ایم. در فوتبال اگر روز روز شما باشد و آماده باشید می توانید موفق باشید. 

کارلوس کی روش ادامه داد: بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می کنند توانایی ۶۰ دقیقه فوتبال را دارند. اگر قوانین فوتبال طوری بود که داوران در جام جهانی می گفتند این ایران است و باید برایش ۶۰ تا ۶۵ دقیقه وقت بگیریم دیگر ما مشکلی نداشتیم. اما الان اکثر بازیکنانی که در اختیار داریم توانایی بازی نود دقیقه ای را ندارد. سیدجلال، غفوری، پژمان منتظری، مهدی ترابی و ... از جمله این بازیکنان هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.